J-35: Itt van Kína következő generációs lopakodó vadászgépe

2024.09.16.
Olvasási idő: 3 perc

A kínai Népi Felszabadító Hadsereg Haditengerészete (PLAN People’s Liberation Army Navy) megkezdte a fejlett J-35-ös vadászrepülőgép modell haditengerészeti változatának tesztelését – jelentette a kínai állami média. A China Central Television (CCT) riportja szerint az új vadászgép már megkezdte a teszteket egy kínai repülőgéphordozón, a CNS Liaoningon.

A pénteken közzétett videóban Zhang Naigang, a Liaoning fedélzetén tartózkodó főtiszt büszkeségének adott hangot a fejlesztés kapcsán. „Az új harci repülőgép akkor szállt le a hordozón, amikor a szolgálati pályafutásom a végéhez közeledik.” – mondta a felvételen. Naigang nagyon szépnek nevezte az új repülőgépet, hozzátéve, hogy az első leszállási és felszállási próba tiszta időben történt. „Hasonló volt, mint az a nap, amikor a J-15-ös modell végrehajtotta első felszállását a hajóról.” – emlékezett vissza Zhang, utalva a haditengerészet jelenlegi repülőgép-hordozóra fejlesztett vadászgépére. A China Daily beszámolója szerint Zhang a Liaoning anyahajón a repülőgép műveleteket támogató részleg alá tartozó felszállási részleget vezeti.

J-35

Jelentős fejlemény a PLAN számára

Bár további részletekkel nem szolgált az új vadászgépről vagy annak tesztjeiről a média, megjegyzései gyakorlatilag megerősítették a repülőgép próbaüzemét a hordozón. Nem ez az első alkalom, hogy a haditengerészet a J-15 több mint egy évtizeddel ezelőtti szolgálatba állítása óta új vadászgépet sejtet a hordozók számára.

2023 februárjában a PLAN egy toborzó videót tett közzé, amelyen egy fiatal pilóta látható, aki nehéz feladatot kapott. Egy látszólag lehajtható szárnyú lopakodó vadászgép felé sétál. Ez arra utal, hogy a szóban forgó repülőgépet hordozóra telepített műveletekre tervezték.

A repülőgép részletei egyelőre titkosak, de katonai elemzők úgy vélik, hogy J-35-nek hívják. Kevés egyelőre a részlet, de úgy vélik, hogy egy új generációs, lopakodó, repülőgép-hordozóra telepíthető harci repülőgépről van szó.

Egy közepes méretű lopakodó vadászgép képei is keringtek a kínai weboldalakon, és tovább erősítették a spekulációkat, hogy a J-35 már majdnem hadrendbe állítható. Kína hordozói, a Liaoning és a Shandong egyaránt síugrósáncot használnak a repülőgépek indítására, és elsősorban most a J-15 vadászgépek üzemelnek rajtuk.

A J-35 közeledik a hadrendbe állításhoz?

A National Interest szerint a J-35-öst eredetileg Kína elektromágneses katapulttal felszerelt, 003-as típusú Fujian típusú kínai anyahajóról történő üzemeltetésre tervezték. A J-35 a jelentős hasznos teherbírás mellett továbbfejlesztett radaros képességeket és csökkentett radarjelzést ígér.

A J-35-öst eredetileg a légierő számára kifejlesztették. A J-35-ösről először 2020 júniusában jelentek meg hírek. Ezek szerint egy „gyártásra alkalmasabb” változatról volt szó, amely simább vonalakkal, a nagyobb radar számára nagyobb radomot és a radarjelzés csökkentése érdekében a vezérlőfelületek szorosabb összehangolását tartalmazza.

A J-35 hordozóra telepített változata 2021. október 29-én hajtotta végre szűzrepülését. Katapultos indítórúddal és szárnybehajtási mechanizmussal rendelkezik. Működőképes állapotában valószínűleg képes lesz a Fujian elektromágneses repülőgép-indító rendszert (ALS) használni, amely várhatóan hasonló lesz az amerikai haditengerészet Gerald R. Ford-osztályú EMALS indítórendszeréhez.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél