Döntött az EU: 45%-os vámot is kivethetnek az elektromos járművekre

2024.10.05.
Olvasási idő: 2 perc

Az Európai Unió tagállamai megszavazták, hogy akár 45%-os vámot is kivessenek a Kínában gyártott elektromos autókra.

Az Európai Bizottság véglegesítette a elektromos járművek kínai behozatalára vonatkozó vizsgálatát, amelynek eredményeképpen öt évre szóló vámot kezdeményeznek kiszabni ezen járművekre. A lépés kockázatosnak mondható, mivel jelentős feszültségeket kelt Kína részéről, amely komoly gazdasági következményeket hozhat a globális kereskedelmi viszonyokra, valamint az elektromos autók iparrá.

Az EU vámemelése

A Bloomberg értesülései szerint tíz tagállam szavazott a vámok mellett, Németország és négy másik ellene, 12 tagállam pedig tartózkodott. Az új vám mértéke 35%-os lesz a Kínából exportáló külföldi elektromos járműgyártók számára. Már most is létezik egy 10%-os vám, ami azt jelenti, hogy az EU-ba importált egyes járművek esetében ez akár 45%-ra is emelkedhet.

Az Európai Bizottság a következő közleményt hozta nyilvánosságra a döntéssel kapcsolatban:

„A mai napon az Európai Bizottság a Kínából származó elektromos járművek behozatalára vonatkozó végleges vámok kivetéséről szóló javaslata megkapta az uniós tagállamoktól az elfogadásához szükséges támogatást. Ez újabb lépést jelent a Bizottság vizsgálatának lezárása felé. Ezzel egyidejűleg az EU és Kína továbbra is keményen dolgozik egy olyan alternatív megoldáson, amely teljes mértékben összeegyeztethető a WTO-val, megfelelő a Bizottság vizsgálata által megállapított káros támogatásokkal szemben, ellenőrizhető és végre is hajtható” – olvasható a dokumentumban.

Mario Draghi, az Európai Központi Bank korábbi elnöke a múlt hónapban arra figyelmeztetett, hogy Kína államilag támogatott versenye fenyegetést jelent a tagállamokra. Tavaly az EU 739 milliárd euró értékben kereskedett Kínával. Ezzel ellentétben Orbán Viktor magyar miniszterelnök korábban azt mondta, hogy a Kínára kivetett uniós vámok „gazdasági hidegháborúhoz” vezethetnek.

Az elektromos autógyártókra nehezedő nyomásnak a kínai autógyártók növekvő befolyásának köszönhető. A BYD elnöke is aggodalmát fejezte ki, mondván, hogy a külföldi politikusok félnek a kínai elektromos járművektől. Wang Chuanfu azt is mondta, hogy a nyugati országok fontolóra veszik a Kínából importált elektromos autókra kivetett vám növelését, ami az EU részéről meg is történt.

Egyesek szerint az európai autógyártók jelenléte a kínai piacon veszélybe kerülhet, ha Peking megtorló intézkedésekkel reagál az Európai Bizottság döntésére.

Gyuri

Tanulmányaimat a Budapesti Corvinus Egyetemen gazdálkodási és menedzsment szakán végeztem. A BitcoinBázis csapatának 2021 óta vagyok tagja, ahol technológiai, gazdasági és kriptovaluta témájú hírekkel segítem az olvasókat eligazodni a digitális világban.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél