Vajon miért 9:41 az idő az eszközökön minden Apple reklámban? Most kiderül!

2024.10.22.
Olvasási idő: 1 perc

Feltűnt már valaha az az érdekesség, hogy az összes Apple reklámban megegyezik az eszközökön feltüntetett idő? A képernyőkön rendszerint 9:41 látható, ez alól egyetlen kivétel van: az Apple Watch. A multinacionális vállalat az órák reklámozásakor a hagyományos gyakorlatot követi, ami szerint az idő általában 10:09-re van beállítva. 

Ez a frappáns részlet talán még a legélesebb szemű Apple-rajongók figyelmét is elkerülte. Szinte minden Apple reklámban, legyen szó iPhone-ról, iPadről vagy MacBookról, a készülék képernyőjén az idő 9:41-et mutat. De miért éppen ez az időpont?

Mi a közös az Apple reklámjaiban?

A történet 2007 januárjáig nyúlik vissza, amikor Steve Jobs bemutatta az első iPhone-t. Jobs úgy időzítette az előadását, hogy a készüléket körülbelül 40 perc után mutatta be, ami egybeesett az esemény tényleges időpontjával. Kezdetben az iPhone órája 9:42-t mutatott a prezentáció alatt, de később, a beszéd finomítása után Jobs úgy döntött, hogy 9:41-kor mutatja be a telefont. A történelmi pillanat tiszteletére a 9:41-es időpont azóta is megörökítésre kerül az Apple reklámjaiban és termékképein.

Chris Capelle, az Apple szakértője szerint ez az időpont következetesen megjelenik az új iOS-eszközök marketing anyagaiban is. Egy röpke pillantás az Apple weboldalára megerősíti, hogy az új iPhone 16, az iPadek és a MacBookok mindegyike az ikonikus 9:41-es időt mutatja.

Az olyan emlékezetes termékbejelentések, mint az iPad 2010-es leleplezése és a FaceTime ugyanabban az évben való bevezetése, mind ezt az időpontot tüntették fel, megerősítve az Apple ragaszkodását a hagyományokhoz.

Érdekes módon van egy kivétel a 9:41-es szabály alól, ez pedig az Apple Watch. Az Apple egy bevett szokást követ az órák promótálása során, így az idő általában 10:09-et mutat. Úgy vélik, hogy ez az elrendezés javít az óra megjelenésén, mivel kellemes vizuális szimmetriát teremt és a mutatók keretbe foglalják a márka logóját.

Így amikor legközelebb egy Apple reklámot látunk, már tudni fogjuk miért olyan meghatározó ez az időpont, hiszen emléket állít az Apple egyik legikonikusabb pillanatának.

Ez a cikk is érdekelhet: Életeket ment az Apple és a Starlink innovációja

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél