Vajon miért 9:41 az idő az eszközökön minden Apple reklámban? Most kiderül!

2024.10.22.
Olvasási idő: 1 perc

Feltűnt már valaha az az érdekesség, hogy az összes Apple reklámban megegyezik az eszközökön feltüntetett idő? A képernyőkön rendszerint 9:41 látható, ez alól egyetlen kivétel van: az Apple Watch. A multinacionális vállalat az órák reklámozásakor a hagyományos gyakorlatot követi, ami szerint az idő általában 10:09-re van beállítva. 

Ez a frappáns részlet talán még a legélesebb szemű Apple-rajongók figyelmét is elkerülte. Szinte minden Apple reklámban, legyen szó iPhone-ról, iPadről vagy MacBookról, a készülék képernyőjén az idő 9:41-et mutat. De miért éppen ez az időpont?

Mi a közös az Apple reklámjaiban?

A történet 2007 januárjáig nyúlik vissza, amikor Steve Jobs bemutatta az első iPhone-t. Jobs úgy időzítette az előadását, hogy a készüléket körülbelül 40 perc után mutatta be, ami egybeesett az esemény tényleges időpontjával. Kezdetben az iPhone órája 9:42-t mutatott a prezentáció alatt, de később, a beszéd finomítása után Jobs úgy döntött, hogy 9:41-kor mutatja be a telefont. A történelmi pillanat tiszteletére a 9:41-es időpont azóta is megörökítésre kerül az Apple reklámjaiban és termékképein.

Chris Capelle, az Apple szakértője szerint ez az időpont következetesen megjelenik az új iOS-eszközök marketing anyagaiban is. Egy röpke pillantás az Apple weboldalára megerősíti, hogy az új iPhone 16, az iPadek és a MacBookok mindegyike az ikonikus 9:41-es időt mutatja.

Az olyan emlékezetes termékbejelentések, mint az iPad 2010-es leleplezése és a FaceTime ugyanabban az évben való bevezetése, mind ezt az időpontot tüntették fel, megerősítve az Apple ragaszkodását a hagyományokhoz.

Érdekes módon van egy kivétel a 9:41-es szabály alól, ez pedig az Apple Watch. Az Apple egy bevett szokást követ az órák promótálása során, így az idő általában 10:09-et mutat. Úgy vélik, hogy ez az elrendezés javít az óra megjelenésén, mivel kellemes vizuális szimmetriát teremt és a mutatók keretbe foglalják a márka logóját.

Így amikor legközelebb egy Apple reklámot látunk, már tudni fogjuk miért olyan meghatározó ez az időpont, hiszen emléket állít az Apple egyik legikonikusabb pillanatának.

Ez a cikk is érdekelhet: Életeket ment az Apple és a Starlink innovációja

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél