Vajon miért 9:41 az idő az eszközökön minden Apple reklámban? Most kiderül!

2024.10.22.
Olvasási idő: 1 perc

Feltűnt már valaha az az érdekesség, hogy az összes Apple reklámban megegyezik az eszközökön feltüntetett idő? A képernyőkön rendszerint 9:41 látható, ez alól egyetlen kivétel van: az Apple Watch. A multinacionális vállalat az órák reklámozásakor a hagyományos gyakorlatot követi, ami szerint az idő általában 10:09-re van beállítva. 

Ez a frappáns részlet talán még a legélesebb szemű Apple-rajongók figyelmét is elkerülte. Szinte minden Apple reklámban, legyen szó iPhone-ról, iPadről vagy MacBookról, a készülék képernyőjén az idő 9:41-et mutat. De miért éppen ez az időpont?

Mi a közös az Apple reklámjaiban?

A történet 2007 januárjáig nyúlik vissza, amikor Steve Jobs bemutatta az első iPhone-t. Jobs úgy időzítette az előadását, hogy a készüléket körülbelül 40 perc után mutatta be, ami egybeesett az esemény tényleges időpontjával. Kezdetben az iPhone órája 9:42-t mutatott a prezentáció alatt, de később, a beszéd finomítása után Jobs úgy döntött, hogy 9:41-kor mutatja be a telefont. A történelmi pillanat tiszteletére a 9:41-es időpont azóta is megörökítésre kerül az Apple reklámjaiban és termékképein.

Chris Capelle, az Apple szakértője szerint ez az időpont következetesen megjelenik az új iOS-eszközök marketing anyagaiban is. Egy röpke pillantás az Apple weboldalára megerősíti, hogy az új iPhone 16, az iPadek és a MacBookok mindegyike az ikonikus 9:41-es időt mutatja.

Az olyan emlékezetes termékbejelentések, mint az iPad 2010-es leleplezése és a FaceTime ugyanabban az évben való bevezetése, mind ezt az időpontot tüntették fel, megerősítve az Apple ragaszkodását a hagyományokhoz.

Érdekes módon van egy kivétel a 9:41-es szabály alól, ez pedig az Apple Watch. Az Apple egy bevett szokást követ az órák promótálása során, így az idő általában 10:09-et mutat. Úgy vélik, hogy ez az elrendezés javít az óra megjelenésén, mivel kellemes vizuális szimmetriát teremt és a mutatók keretbe foglalják a márka logóját.

Így amikor legközelebb egy Apple reklámot látunk, már tudni fogjuk miért olyan meghatározó ez az időpont, hiszen emléket állít az Apple egyik legikonikusabb pillanatának.

Ez a cikk is érdekelhet: Életeket ment az Apple és a Starlink innovációja

Tünde

Jelenleg közgazdásznak tanulok a Debreceni Egyetem Pénzügy és számvitel szakán, mellette pedig újságíróként és fordítóként ténykedem. A BitcoinBázis csapatához 2021 nyarán csatlakoztam, egy rövidebb szabadúszó időszakot követően. A pénzügyi világ működése régóta foglalkoztat és előszeretettel követem nyomon az innovációit. A kriptovalutákkal a BB révén ismerkedtem meg, ahol azóta gazdasági történésekkel, technológiai újításokkal és kriptopiaci fejleményekkel kapcsolatban írok beszámolókat.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél