New Yorkból Londonba eljutni 54 perc alatt? Hamarosan lehetséges

2024.12.11.
Olvasási idő: 1 perc

Egy 20 000 000 000 000 000 dolláros alagútról szóló javaslat szerint az ötletgazdák 54 perc alatt juttatnák el az embereket New Yorkból Londonba.

Képzeld el, hogy kevesebb mint egy óra alatt utazhatsz el az amerikai New Yorkból Londonba. Menő lenne nem igaz? Nos, ez egy napon valósággá válhat, mivel javaslatokat terjesztettek elő a New Yorkot és Londont összekötő transzatlanti alagút létrehozására.

Jelenleg a leggyorsabban repülővel lehet közlekedni New York és London között, egy ilyen járat átlagosan körülbelül nyolc órás utazást jelent. A fent említett alagútnak hála viszont az utazási időt mindössze 54 percre lehetne csökkenteni, ami mindenképp vonzó, de ennek óriási ára lenne. A projekt kivitelezése állítólag 19,8 billió dollárba kerülne, és az alagút 5470 kilométer hosszú lenne.

Sokan úgy gondolják, hogy a projekt megvalósítása évtizedekig tartana, mivel egy ilyen hosszú alagút megépítéséhez emberfeletti munkára lenne szükség. Összehasonlításképpen: a Csatorna-alagút, amely Angliát köti össze Franciaországgal, mindössze 37,8 kilométer hosszú, és még annak a megépítése is hat évig tartott.

Hogyan működne egyáltalán?

Nos, több ötlet is felmerült, többek között az, hogy a tengerfenék alá építenék, míg egy másik javaslat szerint az Atlanti-óceán fölött lebegne. Az alagutat lényegében kábelekkel függesztenék fel, ami azt jelenti, hogy az óceánon belüli alagútépítés – és a mamutprojekttel járó összes akadály – lényegében megkerülhető lenne. A jelentések szerint a vákuumtechnológiának köszönhetően a vonatok több mint 4800 kilométer/órás sebességgel haladhatnának az alagútban, ami az utazási időt egy óra alá csökkentené.

Felmerült a sugárhajtás ötlete is, amelynél a motor tolóerejét gyorsan mozgó folyadéksugárral állítják elő. Ez azonban 18 perces lassítási időszakot igényelne, hogy a vonat biztonságosan megérkezzen a célállomásra. A javaslatok ellenére jelenleg sem az amerikai, sem a brit kormány nem foglalkozik a tervekkel, de ez nem jelenti azt, hogy a jövőben ne kerülne a tárgyalóasztalra.

A Redditen többen rámutattak, hogy ha az alagút valaha is létrejönne, a jegyárak valószínűleg csillagászatiak lennének. Egyesek szerint az alagút megépítésének olyan magasak lennének a költségei, hogy a világ összes kormánya csődbe menne.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian