A vizsgálatok után elindult a Balti-tengeri kábelrongálással gyanúsított hajó

2024.12.23.
Olvasási idő: 2 perc

A Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásával gyanúsított kínai teherhajó, a Yi Peng 3, a svéd és kínai hatóságok vizsgálatait követően elhagyta a térséget.

A 225 méter hosszú Yi Peng 3 teherhajót svéd és kínai hatóságok vizsgálták meg, miután felmerült a gyanú, hogy köze lehet a Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásához. A svéd rendőrség megfigyelőként vett részt a hajón végzett vizsgálaton, amely során a kínai hatóságok kihallgatták a legénységet. A vizsgálat eredményeit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A kábelek megrongálásának körülményei

November közepén két távközlési kábel is jelentős károkat szenvedett a Balti-tenger mélyén. Az egyik kábel Svédországot kötötte össze Litvániával, míg a másik Finnország és Németország közötti kapcsolatot biztosította. A hatóságok szerint a Yi Peng 3 teherhajó horgonyát több mint 150 kilométeren keresztül vontatta a tengerfenéken, miközben haladt, és ez okozhatta a kábelek súlyos sérülését. Az incidens súlyosságát növeli, hogy ezek a kábelek kulcsfontosságúak a régió távközlési infrastruktúrája szempontjából.

A hajó útvonala és jelenlegi helyzete

A vizsgálatok lezárulta után a Yi Peng 3 ismét útnak indult, és jelenleg a Kattegat-szoroson keresztül halad az Északi-tenger felé, végső úti célja pedig a Szuezi-csatorna. A hajót a dán haditengerészet egy hadihajója kíséri, amely biztosítja, hogy a Yi Peng 3 zavartalanul haladjon át a dán vizeken. Ez az intézkedés a feszültségek csökkentését és a nemzetközi hajózási szabályok betartásának biztosítását célozza.

A nyomozás jelenlegi állása

Bár a Yi Peng 3 mozgása időben és térben egybeesett a kábelek sérülésével, a hatóságok egyelőre nem vádolták meg a hajót vagy legénységét szándékos szabotázzsal. A nyomozás továbbra is folyamatban van, és a hatóságok igyekeznek feltárni a kábelek megrongálásának pontos okait és körülményeit.

Az incidens felhívta a figyelmet a tenger alatti infrastruktúrák sebezhetőségére és a nemzetközi hajózás biztonságára. A balti-tengeri országok fokozott éberséget tanúsítanak a hasonló esetek megelőzése érdekében, és szorosabb együttműködést szorgalmaznak a tengeri biztonság terén.

balu

A Budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetemen jogi karán tanultam, majd egy fullstack szoftverfejlesztői kurzust is elvégeztem, amely megalapozta a technológiai tudásomat. 2022 óta foglalkozom részletesebben kriptovalutákkal és NFT-kkel. 2024 áprilisa óta a BitcoinBázis szerzőjeként kriptókról és a legújabb blockchain-megoldásokról írok, emellett az offtopik.hu-n általános technológiai, tudományos és gaming témákban publikálok, hogy olvasóim mindkét felületen naprakész, megbízható tartalmakhoz férjenek hozzá.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél