A vizsgálatok után elindult a Balti-tengeri kábelrongálással gyanúsított hajó

2024.12.23.
Olvasási idő: 2 perc

A Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásával gyanúsított kínai teherhajó, a Yi Peng 3, a svéd és kínai hatóságok vizsgálatait követően elhagyta a térséget.

A 225 méter hosszú Yi Peng 3 teherhajót svéd és kínai hatóságok vizsgálták meg, miután felmerült a gyanú, hogy köze lehet a Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásához. A svéd rendőrség megfigyelőként vett részt a hajón végzett vizsgálaton, amely során a kínai hatóságok kihallgatták a legénységet. A vizsgálat eredményeit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A kábelek megrongálásának körülményei

November közepén két távközlési kábel is jelentős károkat szenvedett a Balti-tenger mélyén. Az egyik kábel Svédországot kötötte össze Litvániával, míg a másik Finnország és Németország közötti kapcsolatot biztosította. A hatóságok szerint a Yi Peng 3 teherhajó horgonyát több mint 150 kilométeren keresztül vontatta a tengerfenéken, miközben haladt, és ez okozhatta a kábelek súlyos sérülését. Az incidens súlyosságát növeli, hogy ezek a kábelek kulcsfontosságúak a régió távközlési infrastruktúrája szempontjából.

A hajó útvonala és jelenlegi helyzete

A vizsgálatok lezárulta után a Yi Peng 3 ismét útnak indult, és jelenleg a Kattegat-szoroson keresztül halad az Északi-tenger felé, végső úti célja pedig a Szuezi-csatorna. A hajót a dán haditengerészet egy hadihajója kíséri, amely biztosítja, hogy a Yi Peng 3 zavartalanul haladjon át a dán vizeken. Ez az intézkedés a feszültségek csökkentését és a nemzetközi hajózási szabályok betartásának biztosítását célozza.

A nyomozás jelenlegi állása

Bár a Yi Peng 3 mozgása időben és térben egybeesett a kábelek sérülésével, a hatóságok egyelőre nem vádolták meg a hajót vagy legénységét szándékos szabotázzsal. A nyomozás továbbra is folyamatban van, és a hatóságok igyekeznek feltárni a kábelek megrongálásának pontos okait és körülményeit.

Az incidens felhívta a figyelmet a tenger alatti infrastruktúrák sebezhetőségére és a nemzetközi hajózás biztonságára. A balti-tengeri országok fokozott éberséget tanúsítanak a hasonló esetek megelőzése érdekében, és szorosabb együttműködést szorgalmaznak a tengeri biztonság terén.

balu

A Budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetemen jogi karán tanultam, majd egy fullstack szoftverfejlesztői kurzust is elvégeztem, amely megalapozta a technológiai tudásomat. 2022 óta foglalkozom részletesebben kriptovalutákkal és NFT-kkel. 2024 áprilisa óta a BitcoinBázis szerzőjeként kriptókról és a legújabb blockchain-megoldásokról írok, emellett az offtopik.hu-n általános technológiai, tudományos és gaming témákban publikálok, hogy olvasóim mindkét felületen naprakész, megbízható tartalmakhoz férjenek hozzá.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél