A vizsgálatok után elindult a Balti-tengeri kábelrongálással gyanúsított hajó

2024.12.23.
Olvasási idő: 2 perc

A Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásával gyanúsított kínai teherhajó, a Yi Peng 3, a svéd és kínai hatóságok vizsgálatait követően elhagyta a térséget.

A 225 méter hosszú Yi Peng 3 teherhajót svéd és kínai hatóságok vizsgálták meg, miután felmerült a gyanú, hogy köze lehet a Balti-tenger alatt futó távközlési kábelek megrongálásához. A svéd rendőrség megfigyelőként vett részt a hajón végzett vizsgálaton, amely során a kínai hatóságok kihallgatták a legénységet. A vizsgálat eredményeit egyelőre nem hozták nyilvánosságra.

A kábelek megrongálásának körülményei

November közepén két távközlési kábel is jelentős károkat szenvedett a Balti-tenger mélyén. Az egyik kábel Svédországot kötötte össze Litvániával, míg a másik Finnország és Németország közötti kapcsolatot biztosította. A hatóságok szerint a Yi Peng 3 teherhajó horgonyát több mint 150 kilométeren keresztül vontatta a tengerfenéken, miközben haladt, és ez okozhatta a kábelek súlyos sérülését. Az incidens súlyosságát növeli, hogy ezek a kábelek kulcsfontosságúak a régió távközlési infrastruktúrája szempontjából.

A hajó útvonala és jelenlegi helyzete

A vizsgálatok lezárulta után a Yi Peng 3 ismét útnak indult, és jelenleg a Kattegat-szoroson keresztül halad az Északi-tenger felé, végső úti célja pedig a Szuezi-csatorna. A hajót a dán haditengerészet egy hadihajója kíséri, amely biztosítja, hogy a Yi Peng 3 zavartalanul haladjon át a dán vizeken. Ez az intézkedés a feszültségek csökkentését és a nemzetközi hajózási szabályok betartásának biztosítását célozza.

A nyomozás jelenlegi állása

Bár a Yi Peng 3 mozgása időben és térben egybeesett a kábelek sérülésével, a hatóságok egyelőre nem vádolták meg a hajót vagy legénységét szándékos szabotázzsal. A nyomozás továbbra is folyamatban van, és a hatóságok igyekeznek feltárni a kábelek megrongálásának pontos okait és körülményeit.

Az incidens felhívta a figyelmet a tenger alatti infrastruktúrák sebezhetőségére és a nemzetközi hajózás biztonságára. A balti-tengeri országok fokozott éberséget tanúsítanak a hasonló esetek megelőzése érdekében, és szorosabb együttműködést szorgalmaznak a tengeri biztonság terén.

balu

A Budapesti Pázmány Péter Katolikus Egyetemen jogi karán tanultam, majd egy fullstack szoftverfejlesztői kurzust is elvégeztem, amely megalapozta a technológiai tudásomat. 2022 óta foglalkozom részletesebben kriptovalutákkal és NFT-kkel. 2024 áprilisa óta a BitcoinBázis szerzőjeként kriptókról és a legújabb blockchain-megoldásokról írok, emellett az offtopik.hu-n általános technológiai, tudományos és gaming témákban publikálok, hogy olvasóim mindkét felületen naprakész, megbízható tartalmakhoz férjenek hozzá.

Legfrissebb hírek

megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél