Hamarosan elkezdődik a sofőr nélküli taxik korszaka

2024.12.26.
Olvasási idő: 2 perc

A Tesla felgyorsítja a Robotaxi néven ismert önvezető taxiszolgáltatással kapcsolatos terveit. A vállalat 2024. december 21-én jelentette be, hogy a sofőr nélküli taxik korszaka a vártnál hamarabb jön el.

A Full Self-Driving (FSD) 13-as verziójának megjelenésével a Tesla autonóm vezetési technológiája jelentősen előrelépett. Elon Musk 2025-re tervezi a sofőr nélküli fuvarozó járművek elindítását egyes amerikai városokban.

December 21-én Musk saját bejegyzésében azt írta: „Ha még nem próbáltad ki a legújabb autonóm vezetést, nem tudod miről maradsz le. Az új verzió lenyűgöző, és ámulatba fog ejteni! – Tiszta varázslat.”

A hírek szerint a Tesla 2024. december 2-án jelentette be az FSD V13-as verziójának bevezetését, amely a legmagasabb szintű vezetéstámogató szoftver legújabb iterációja.

A Tesla mesterséges intelligenciáért felelős alelnöke, Ashok Elluswamy korábban úgy nyilatkozott, hogy az FSD ezen verziója teljes technikai átdolgozáson esett át, hasonlóan a SpaceX Starship Raptor V3-as motorjához, tisztább és egyszerűbb architektúrával. Yun-Ta Tsai, a Tesla AI-csapatának tagja kijelentette, hogy az FSD V13 a legnagyobb technológiai újítást jelenti azóta, hogy négy évvel ezelőtt elindították a „Photon Counting” projektet, a rendszer végponttól végpontig tartó hálózata képes automatizált közlekedést megvalósítani parkolóhelyről parkolóhelyre.

Bár az FSD V13 javítja az autonóm vezetési képességeket, továbbra is emberi felügyeletet igényel. Musk arra számít, hogy az FSD 2025 elejére eléri az emberi sofőröknél magasabb szintet, és ugyanebben az évben tervezi elindítani a robottaxi szolgáltatást.

Több robottaxi terv is elbukott már

Míg a Tesla előremozdítja autonóm fuvarozási terveit, más vállalatok visszalépnek. A General Motors Cruise december elején jelentette be, hogy a magas költségek és az üzleti fókusz áthelyezése miatt felfüggeszti autonóm taxiüzemeltetését. A Cruise autonóm járművei Austinban kihívásokkal szembesültek, beleértve a járművek leállását és a forgalmi dugókat. Kirk Watson, Austin polgármestere óvatos megközelítést alkalmaz az autonóm vezetési technológiával kapcsolatban, hangsúlyozva a biztonság és a megbízhatóság szükségességét.

Musk lazább szabályozást akar

Miközben a Tesla felgyorsítja az autonóm fuvarmegosztó szolgáltatásokra irányuló törekvéseit, Musk az autonóm vezetési technológiára vonatkozó előírások lazítását szorgalmazza az Egyesült Államokban, és a jelenlegi kormányzat nagyobb politikai támogatására törekszik. Nevezetesen Texasban kevesebb szabályozási akadállyal kell szembenéznie az autonóm járműveknek, az állami szabályozás hasonló a hagyományos autókra vonatkozóhoz, és nincsenek további városi szintű korlátozások. Emiatt jelenleg úgy néz ki, hogy a texasi Austin lesz az első város, ahol elsőként elgurul a Robotaxi.

A befektetők szorosan figyelik ezeket a fejleményeket, mivel a Tesla részvényeinek árfolyama nemrégiben több mint 12%-os csökkenést szenvedett el. A Robotaxi szolgáltatások sikeres bevezetése jelentősen befolyásolhatja a Tesla piaci pozícióját és az autonóm vezetési technológia szélesebb körű elterjedését.

Érdekelhet  még: Elon Musk első marsi városa a Földön lesz

Rebeka

2021-ben kezdtem el érdeklődni a kriptovaluták - elsősorban a bitcoin - iránt, ekkor mélyedtem el a programozás világában, és kezdtem el tanulmányaimat gazdaságinformatikus szakon. A tartalomgyártás mellett gyakran részt veszek különböző Bitcoin rendezvényeken, konferenciákon, ami nagyban rásegít, hogy még inkább a kriptoközösség tagjának érezzem magam.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél