Több tízezer autót hív vissza a Kia egy dolgozó hibája miatt

2025.01.03.
Olvasási idő: 1 perc

A Kia több mint 22 000 EV9 elektromos SUV-t hív vissza, miután kiderült, hogy egy üzemi dolgozó hibája miatt bizonyos ülések rögzítőcsavarjai hiányoznak. Az érintett autók 2023. szeptember 25. és 2024. október 15. között készültek a gyártó dél-koreai, gwangmyeongi üzemében.

KIA visszahivás
Több mint 22 000 Kia EV9-et hívtak vissza (John Keeble/Getty Images)

A problémát a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) december 20-án jelentette be. A jelentés szerint az EV9-es modellek második és harmadik sorának üléseinél hiányozhatnak a rögzítőcsavarok, ami növeli a sérülés kockázatát baleset esetén. A Kia tulajdonosokat január 24-ig levélben értesítik a hibáról. A márkakereskedők pedig ingyenesen elvégzik a szükséges ellenőrzéseket és javításokat.

Nem egyedi eset az autóiparban

Az EV9 a Kia első háromsoros elektromos SUV-ja, amely 2023 októberében debütált az Egyesült Államokban, és hamarosan az Egyesült Királyság piacára is megérkezik. A visszahívások azonban nem számítanak szokatlan eseménynek az autóiparban. Például a Tesla híres Cybertruckját már hétszer hívták vissza.

KIA
A problémát az autó rosszul rögzített ülései jelentik (John Keeble/Getty Images)

A Motor1 adatai szerint a Tesla 2024-ben összesen 5 135 697 járművét hívta vissza, amely 15 különböző visszahívásból adódott össze. Bár a Tesla vezette a visszahívott autók számát, a legtöbb különálló visszahívást a Stellantis hajtotta végre (72 eset), amelyet a Ford követett 63-mal.

A Kia korábban is visszahívott modelleket

A Kia sem mentes a hasonló problémáktól. Tavaly a cég 19 visszahívást jelentett be, amelyek több mint egymillió autót érintettek. Ezek közül a legnagyobb mértékű a Telluride SUV-k hibájához kapcsolódott: 462 869 járművet kellett visszahívni, mivel az első ülés motorjának gombja beragadhatott, ami túlmelegedéshez és potenciális tűzveszélyhez vezetett.

KIA NHTSA
Az NHTSA december 20-án tette meg a bejelentést (Pavlo Gonchar/SOPA Images/LightRocket via Getty Images).

Az aktuális EV9-es visszahívás is rávilágít arra, hogy az autóiparban még mindig előfordulhatnak emberi hibák, amelyek biztonsági kockázatot jelentenek a vásárlók számára.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

ózonlyuk

Eltűnhet az ózonlyuk? Meglepő fordulat az égbolton

Az ózonréteg lassú, de biztos gyógyulása figyelhető meg. Az eddigi elképzelések, miszerint az ózonréteg menthetetlen, megdőlni látszik, hála a Montreal Protocolnak. Amikor az emberiség először ébredt rá arra, hogy bizonyos szintetikus gázok

Mielőtt továbblépnél