A Stellantis autógyár a piac összeomlására figyelmeztet

2022.07.02.
Olvasási idő: 2 perc

Az egyik legnagyobb autógyártó vállalatcsoport, a Stellantis arra figyelmeztet, hogy ha nem csökkennek drasztikusan az elektromos autók árai, annak fatális következményei lesznek.

Miközben az Európai Unió a környezet megmentésén dolgozik, az autóipar aggódik az EU döntése miatt, miszerint 2035-től nem lehet majd belső égésű motorral rendelkező új autót értékesíteni. Az egyik legnagyobb európai autógyártó, a Stellantis arra figyelmeztet, hogy ha az elektromos gépkocsik nem lesznek olcsóbbak, akkor az iparág halálra van ítélve.

A Bloomberg/MSN új jelentése szerint a vállalat 2030-ig 40%-kal kívánja csökkenteni az elektromos autók gyártási költségeit.

Arnaud Deboeuf gyártási vezérigazgató szerdán azt mondta, hogy „a piac össze fog omlani, ha az elektromos járművek nem lesznek olcsóbbak. Ez egy nagy kihívás.”

A Stellantis igyekszik lépést tartani a megnövekedett kormányzati szabályozással – több mint 75 teljesen elektromos járműmodell bevezetésén dolgozik ebben az évtizedben, és számos francia autógyárát átalakítja, hogy kizárólag elektromos járműveket gyártson. A vállalat emellett 5 akkumulátorgyár fejlesztésén munkálkodik Észak-Amerikában és Európában, azzal a céllal, hogy 2030-ra 400 gigawattórányi cellát állítson elő. A Fiatok és Peugeot-k gyártója azt tervezi, hogy egyes alkatrészeket házon belül gyárt, és nyomást gyakorol a beszállítókra is, hogy csökkentsék termékeik árát. Emellett úgy tűnik, hogy elbocsátásokkal is próbálja mérsékelni a kiadásait.

Nincs elég nyersanyag, az EU döntéshozóit ez azonban nem érdekli

Az elektromos autók árai azonban nem csökkennek, hanem épp fordítva: emelkednek. A Tesla például az elmúlt hónapban járművenként mintegy 6000 dollárral emelte az árait. A Ford is hasonló lépéseket tett. Az áremelést mindkét vállalat azzal magyarázta, hogy nehézkes a nyersanyag beszerzése, hiány van belőlük, ezért kénytelenek voltak a piachoz igazodni.

Carlos Tavares vezérigazgató szerint az Európai Unió döntéshozói a jelek szerint „nem törődnek azzal, hogy az autógyártók rendelkeznek-e a szükséges nyersanyagokkal ahhoz, hogy képesek legyenek egy ilyen óriási változást követni.”

A 2024 és 2027 között megnövekedett akkumulátor-kereslet az ázsiai gyártóknak kedvez mondta, és veszélyezteti a nyugati termelést.

Közben a vállalat azt is kijelentette, hogy az orosz-ukrán konfliktussal és a globális inflációval összefüggő növekvő energiaárak miatt vizsgálják a saját villamosenergia termelést. „Jelentős területeink vannak, ahol napelemeket tudnánk elhelyezni” – nyilatkozta Tavares.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

AI energiaéhség

A kvantum a megoldás az AI energiazabálására?

A mesterséges intelligencia úgy falja az áramot, mintha soha nem lenne holnap. Egy-egy nagy nyelvi modell betanítása annyi energiát igényelhet, mint több száz háztartás éves fogyasztása. A kutatók éppen ezért nemcsak gyorsabb,

Európa legnagyobb hadseregei 2025-ben

Az európai katonai erőviszonyok az elmúlt években látványosan átrendeződtek. Az orosz–ukrán háború, a biztonsági fenyegetések és a geopolitikai feszültségek hatására a legtöbb állam növeli katonai költségvetését. Ugyanakkor a gazdasági nehézségek és a
Mezőgazdaság

Rekordévet zárhat a mezőgazdaság 2025-ben

A szakértők azt jósolják, hogy idén több haszonnövény termése is olyan szintet ér el, amilyenre még nem volt példa. Gyakran mondják, hogy az éghajlatváltozás miatt a globális élelmiszertermelés egyre nagyobb akadályokkal szembesül.

Mielőtt továbblépnél