Toyota vezér: az elektromos autók túl vannak hájpolva

2022.07.10.
Olvasási idő: 2 perc

A Toyota vezetője szerint az elektromos járművek túl vannak hájpolva. Akio Toyoda szerint a teljes átállás az elektromos autókra több százmilliárd dollárba kerülhet, és azok megfizethetetlenné válhatnak az átlagemberek számára.

A Toyota vezetője kritizálta a szerinte már brutálisan túlhájpolt elektromos gépkocsikat, mondván, hogy a döntéshozók nem veszik figyelembe az áramtermelés által kibocsátott szén-dioxidot és az elektromos járművekre való átállás brutális költségeit.

Akio Toyoda, a Toyota elnöke szerint Japánban nyáron elfogyna az áram, ha minden autó elektromos meghajtású lenne. Szerinte a teljes egészében elektromos járművekből álló flotta fenntartásához szükséges infrastruktúra 14 és 37 billió jen közötti összegbe kerülne Japánnak, ami nagyjából 135 és 358 milliárd dollárnak felel meg.

„Amikor a politikusok azt mondják, hogy „szabaduljunk meg minden benzines autótól”, vajon megértik ezt?”– mondta Toyoda csütörtökön a Japán Autógyártók Szövetségének elnökeként tartott év végi sajtótájékoztatón.

Úgy fogalmazott, ha Japán túlságosan elhamarkodottan tiltja be a belső égésű motorral rendelkező autókat, „az autóipar jelenlegi üzleti modellje össze fog omlani”, ami munkahelyek millióinak elvesztését okozza.

Az elektromos autók mellett kardoskodók azt mondják, hogy éjszaka is lehet őket tölteni, amikor alacsony az áramigény, és idővel más zöld technológiákkal, például a napenergiával is lehet majd őket működtetni.

Helyi hírek szerint december elején a japán kormány azt fontolgatta, hogy 2035-től betiltja az új belső égésű autók értékesítését, miközben továbbra is engedélyezné a hibrid autókat.

A bejelentés azonban nem történt meg az iparági ellenállás közepette. A Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium tisztviselői azt mondták, hogy még nem hoztak döntést a benzines autók jövőjéről.

Az átlagember számára elérhetetlen lehet az elektromos autó

Toyoda szerint egy olyan országban, mint Japán, amely az elektromos energia nagy részét szén és földgáz elégetésével nyeri, az elektromos autók nem segítik a környezetet. „Minél több elektromos autót gyártunk, annál rosszabb lesz a szén-dioxid kibocsátás.”

Az autógyár feje azt is hozzátette, hogy attól tart, hogy az elhibázott szabályozás miatt az átlagemberek számára elérhetetlenné válnak az új autók.

Hasonló véleményen van egyébként az európai Stellantis (Fiat-Peugeot) csoport feje is, aki szerint ha az Európai Unió betiltja a hagyományos gépkocsikat az autóipar egyszerűen összeomlik. Ő még azt is kiemelte, hogy nincs is elég nyersanyag az elektromos autókhoz, de ez szerinte az európai döntéshozókat abszolút nem érdekli.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél