Mégsem tiltják meg 2035-től a belső égésű motorral felszerelt autók értékesítését?

2023.03.27.
Olvasási idő: 1 perc

Németország és az Európai Unió megállapodásra jutott a belső égésű motorok 2035-től kezdődő betiltására vonatkozó brüsszeli tervvel kapcsolatos vitájukban – jelentették be tisztviselők szombaton. Frans Timmermans, az Európai Bizottság alelnöke és Volker Wissing német közlekedési miniszter tweetjei szerint Brüsszel belement abba, hogy 2035 után is engedélyezik a belső égésű motorral felszerelt új járművek forgalomba helyezését, ha azok klímasemleges üzemanyagot használnak.

„Megállapodást kötöttünk Németországgal az e-üzemanyagok jövőbeni használatáról az autókban” – írta Timmermans a Twitteren.

Az autókra vonatkozó új szén-dioxid-kibocsátási normákról szóló eredeti uniós javaslat 2035-től kezdődően a belső égésű motorral működő új autók értékesítésének teljes tilalmát irányozta elő. A tervet március elején akarták elfogadni, de Németország – melynek autóiparára súlyos csapást mérne az uniós terv – ellenezte a lépést, és mentességet követelt az úgynevezett e-üzemanyagokkal működő autók számára, amelyek olyan éghető szintetikus folyékony üzemanyagok, amelyeket a leválasztott szén-dioxid és a megújuló hidrogén összekapcsolásával állítanak elő.

Berlin azzal érvelt, hogy az ilyen üzemanyagokat megújuló energiával és a levegőből leválasztott szén-dioxiddal állítják elő, és így nem bocsátanak káros anyagokat a légkörbe. Német tisztviselők azt is hangsúlyozták, hogy a belsőégésű motorok teljes betiltása az egész európai autóiparnak árthat, amelynek „azért van szüksége az e-üzemanyagokra, mert nincs alternatíva a meglévő flottánk klímasemleges üzemeltetésére”.

„A belső égésű motorral rendelkező járműveket 2035 után is lehet újonnan forgalomba helyezni, ha kizárólag CO2-semleges üzemanyagot tankolnak” – írta Wissing a Twitteren.

Az uniós diplomaták most hétfőn egy szavazáson hivatalosan is jóváhagyják a belső égésű motorok kivezetését.

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél