A lefoglalt orosz jachtok csak a pénzt viszik, mégsem működik a szankció?

2023.05.18.
Olvasási idő: 1 perc

Az Oroszország elleni szankciók nem igazán hatékonyak. Az Alfa Nero nevű 120 millió dolláros szuperjacht az antiguai Falmouth kikötőjében ragadt, a legénység pedig unalmában nem tett mást, mint egész nap Call of Duty-t játszott. Most 2 millió dollárnyi elmaradt bért követel.

A Bloomberg szerint az „unatkozó legénységnek” nincs semmi dolga, mivel „már nem jönnek utasok” a hosszú jacht fedélzetére.

A végtelen medencével és helikopterleszállóval felszerelt jachtot a jelentés szerint a megmaradt legénység vette birtokba:

„A kapitány egy vendégszobában alszik, de egyébként a legénység többnyire a fedélzet alatt marad, így az öt másik luxuskabin, a spa, az edzőterem, a lift és minden más a fedélzeten nagyrészt kihasználatlanul marad”.

A jacht 2022 márciusa óta nem mozdult, amikor az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szankciókkal sújtotta tulajdonosát, Andrej Gurjev műtrágyamilliárdost. Gurjev ügyvédje tagadja, hogy a jacht az övé, és a jachtot a közelmúltig heti 1 millió dollárért lehetett bérelni.

A jelentés szerint nehéz megállapítani, hogy ki a jacht valódi tulajdonosa, mivel a tulajdonjogot számos szervezeten keresztül rejtik el. A hajó most már hivatalosan Antiguához tartozik, antiguai zászlóval és 2 biztonsági őrrel a fedélzetén.

A legénység most a fizetési hátralékát követeli, amely havi 112 000 dollárra rúg. A személyzet 44 főről mindössze 6 főre csökkent. 25 munkavállaló pedig perel, hogy megpróbálja visszaszerezni a több mint 2 millió dollárnyi elmaradt bérét.

A jachtnak folyamatos gázolajellátásra is szüksége van. Tom Paterson, az Antigua Yacht Club kikötőmestere úgy nyilatkozott: „Az Alfa Nero ajtaját sem lehet kinyitni gázolaj nélkül. Ezek a hajók a vízre bocsátásuk napjától a haláluk napjáig fosszilis üzemanyagokat égetnek”.

Antigua eközben elmondta, hogy több mint 20 ajánlatot kapott a hajóra, és arra kérik az amerikai hatóságokat, hogy oldják már fel a szankciókat, hogy eladhassák a hajót, mert jelenleg csak pénzbe van.

A Bloomberg megjegyzi, hogy „több mint két tucat, mintegy 4 milliárd dollár értékű hajót foglaltak le a világ kikötőiben”, ezek fenntartása azonban iszonyú sokba kerül azoknak az országoknak, amelyeknek a kikötőiben ragadtak.

Érdekelhet még: Az orosz cégek már kriptovalutában üzletelnek más országokkal

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél