Válság az elektromos autópiacon: a tulajok 57%-a visszacserélné belső égésűre

2023.07.11.
Olvasási idő: 1 perc

Hiába adtak el több elektromos autót, egyre több tulaj cserélné vissza elektromos járművét belső égésűre. Mi lehet a probléma?

A tavalyi felmérés szerint alig több mint 29 ezer elektromos gépkocsi rótta a magyar utakat a a több mint 4 milliós autóparkból. Azonban nemcsak Magyarországban van kevés elektromos autó, hanem a nyugat európai országokban is. Hollandiában, ahol az autók már 4%-a elektromos, úgy tűnik, hogy a tulajok nem éppen elégedettek a döntésükkel.

Bár hivatalosan 2035-től elindul az európai zöld forradalom, nem nagyon kapkodnak a vevők az elektromos autókért, akik pedig elektromosra váltottak, azt fontolgatják, hogy belső égésű motorral rendelkező autóra térnek vissza.

A VZR által végzett kutatás szerint az elektromos járművet lízingelők negyede azt állítja, hogy biztos, hogy hibridet választ, amikor legközelebb gépkocsit vásárol. További 24 százalék inkább benzinesre, 8 százalékuk pedig dízelre fog váltani.

Rövid számítást végezve tehát az elektromos autót használók csak 43 százaléka elégedett a döntésével és szándékozik majd ismét elektromos autót vásárolni. Ez kétségtelenül azt mutatja, hogy az emberek még mindig nehezen „emésztik meg” az elektromos autókat, annak ellenére, hogy a helyzet határozottan javult a néhány évvel ezelőtti felméréseket nézve.

De mi az oka ennek az elutasításnak? A VZR kutatása elmagyarázza, hogy az elsődleges probléma az állami ösztönzők és bónuszok folyamatos kivezetése, amelyek bizony komoly kedvezményeket biztosítottak annak, aki új elektromos autót vásárolt. Ha az elektromos autók árai nem csökkenek, a támogatások pedig megszűnnek, akkor drasztikusan visszaeshetnek az elektromos autók eladásai. Második negatívumként többen, a mérsékelt autonómiát nevezték meg. Annak ellenére, hogy Európa-szerte egyre több elektromos töltőhely van, sokan rettegnek attól, hogy lemerült akkumulátorral maradnak az út szélén. Harmadik hátrányként a töltési időt említik sokan, amely gyorstöltés esetében 20-30 perc, és több óra azok számára, akik nem tudnak gyorstölteni, vagy nincs otthon töltési lehetőségük.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél