Ford: az emberek azért félnek az elektromos autóktól, mert ostobák

2023.09.12.
Olvasási idő: 1 perc

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója úgy döntött, hogy mintegy 1700 km-es útra indul az elektromos F-150 Lightning pick-up teherautóval. A cél az volt, hogy jobban megértse, milyen élményt jelent elektromos autóval megtenni több mint ezer kilométert. A cég vezetője szerint az emberek félelme alaptalan, azért rettegnek az elektromos autóktól, mert ostobák.

„Sokat tanultam” – mondta Farley az utazás után„és nem hiszem, hogy valaha is félni fogok az atonómiától, mert amit láttam, az valójában egy beteges szorongás, aminek nincs alapja”.

A Ford első számú vezetője szerint – amely vállalat egyébként dollármilliárdokat veszít az elektromos autókon – az autósok többsége még mindig nagyon tudatlan a töltéssel kapcsolatban, és nyíltan ki is mondja: „Miközben a mainstream felé haladunk, nagyon tudatlan ügyfelekkel kell foglalkoznunk: hatalmas emberi problémát kell megoldanunk.”

Ezért Farley lehangoltan hozzáteszi: „Csinálhatunk annyi járművet, amennyit csak akarunk, nyereségessé tehetjük őket, de végső soron az emberek nem tudják, hogyan kell tölteni őket, nem ismerik a jármű teljesítményét, a valós hatótávolságot alacsony hőmérsékleten, a vontatást…”. Röviden, az elektromos autók a legtöbbek számára még mindig rejtélyes eszközök.

Jim Farley az F-150 Lightninggal szerzett tapasztalatai után arról is beszélt, hogy a Ford úgy döntött, hogy átveszi a „Tesla-grip” megoldást, hogy kihasználhassa a Supercharger-hálózat előnyeit, amely a világon a legelterjedtebb, és amelyet minden országban a legjobbnak tartanak, legalábbis egyelőre.

„Örülök, hogy megkötöttük a megállapodást a Teslával. Minden Ford-alkalmazott utólagosan felszerelte, rendelkezik egy adapterrel és egy alkalmazással a telefonján, amely lehetővé teszi számukra, hogy csatlakozzanak a Supercharger-hálózathoz” – zárta mondandóját.

Az elmúlt hónapokban számos vállalat jelentette be, hogy megállapodást kötött Elon Musk cégével, köztük a Nissan, a Mercedes és a Volvo is, amelyek 2025-től használják majd a NACS adaptert.

Érdekelhet még: Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél