Ford: az emberek azért félnek az elektromos autóktól, mert ostobák

2023.09.12.
Olvasási idő: 1 perc

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója úgy döntött, hogy mintegy 1700 km-es útra indul az elektromos F-150 Lightning pick-up teherautóval. A cél az volt, hogy jobban megértse, milyen élményt jelent elektromos autóval megtenni több mint ezer kilométert. A cég vezetője szerint az emberek félelme alaptalan, azért rettegnek az elektromos autóktól, mert ostobák.

„Sokat tanultam” – mondta Farley az utazás után„és nem hiszem, hogy valaha is félni fogok az atonómiától, mert amit láttam, az valójában egy beteges szorongás, aminek nincs alapja”.

A Ford első számú vezetője szerint – amely vállalat egyébként dollármilliárdokat veszít az elektromos autókon – az autósok többsége még mindig nagyon tudatlan a töltéssel kapcsolatban, és nyíltan ki is mondja: „Miközben a mainstream felé haladunk, nagyon tudatlan ügyfelekkel kell foglalkoznunk: hatalmas emberi problémát kell megoldanunk.”

Ezért Farley lehangoltan hozzáteszi: „Csinálhatunk annyi járművet, amennyit csak akarunk, nyereségessé tehetjük őket, de végső soron az emberek nem tudják, hogyan kell tölteni őket, nem ismerik a jármű teljesítményét, a valós hatótávolságot alacsony hőmérsékleten, a vontatást…”. Röviden, az elektromos autók a legtöbbek számára még mindig rejtélyes eszközök.

Jim Farley az F-150 Lightninggal szerzett tapasztalatai után arról is beszélt, hogy a Ford úgy döntött, hogy átveszi a „Tesla-grip” megoldást, hogy kihasználhassa a Supercharger-hálózat előnyeit, amely a világon a legelterjedtebb, és amelyet minden országban a legjobbnak tartanak, legalábbis egyelőre.

„Örülök, hogy megkötöttük a megállapodást a Teslával. Minden Ford-alkalmazott utólagosan felszerelte, rendelkezik egy adapterrel és egy alkalmazással a telefonján, amely lehetővé teszi számukra, hogy csatlakozzanak a Supercharger-hálózathoz” – zárta mondandóját.

Az elmúlt hónapokban számos vállalat jelentette be, hogy megállapodást kötött Elon Musk cégével, köztük a Nissan, a Mercedes és a Volvo is, amelyek 2025-től használják majd a NACS adaptert.

Érdekelhet még: Hosszú távon kevésbé környezetszennyező a hagyományos autó mint az elektromos

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél