Kísérteties Ferrari autótemető: évek óta elhagyatottan áll a Testarossa gyár

2023.12.16.
Olvasási idő: 1 perc

Egy dokuvideóból kiderül, milyen állapotban van a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyára 12 évvel a bezárása után: a gyár, ahol a Ferrari Testarossa formát öltött, ma már kísérteties látványt nyújt, és teljesen elhagyatott állapotban van.

Egy igazi kísérteties autótemető. Ezt találták maguk előtt a Forgotten Buildings youtuberei, amikor ellátogattak a Pininfarina San Giorgio Canavese-i (Torino tartományban) gyárába, amely 2011-ben zárt be, amikor a híres torinói székhelyű cég úgy döntött, hogy csak tervezéssel és tanácsadással foglalkozik az autók karosszériáival kapcsolatban, felhagyva az általa tervezett modell gyártásával.

Ebben az 1986-ban alapított üzemben a világ autós szcénájának néhány legelismertebb ékköve öltött testet, köztük a legendás Ferrari Testarossa (amelynek a Pininfarina gondoskodott a vonalvezetéséről a jelentősen megnövelt farral és a nagy oldalsó rácsokkal), de a Cadillac Allante karosszériája is (amelyet aztán Boeing 747-esekkel szállítottak Amerikába, ahol a mechanikus résszel együtt összeszerelték, és az autó gyártási folyamata lezárult), a Peugeot 406 Coupé, végül a Ford Focus CC és az Alfa Romeo Brera és Spider.

Ami a legmegdöbbentőbb a Forgotten Building srácok által közzétett videóban, akik dokumentálták a Pininfarina San Giorgio Canavese-i gyárának jelenlegi állapotát, az a melankólia, amely egy olyan helyből árad, amely éveken át az exkluzív autógyártás zászlóshajója volt, és amely ott hever teljesen elhagyatva. A gyár irodáit megrongálták, akárcsak az étkezdét, ahol graffitik díszelegnek a falakon, és törött székek hevernek a padlón. Az üzem melletti tesztpályát szinte teljesen benőtte az aszfaltból kinövő fű és a műveletlen növények, amelyek az úttest egy részét ellepték.

Maga a gyár, figyelembe véve, hogy már 12 éve zárva van, ezzel szemben még mindig elég jó állapotban van: a futószalag gépei nem tűnnek sérültnek, ahogy a robotok sem, amelyek jó állapotban vannak. A falakon lévő hirdetőtáblákon pedig még mindig ott vannak az Alfa Romeo Brera (a Pininfarina által ebben az üzemben gyártott utolsó autó a bezárás előtt) gyártási utasításai, mintha csak emlékeztetnének minket a dicső múltra.

 

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél