A Toyota új életre kelti a hagyományos autókat

2024.03.02.
Olvasási idő: 2 perc

A Toyota olyan innovatív technológiára összpontosít, amely segítségével a belső égésű motoros autók karbonsemlegesek lehetnek. A hagyományos motorok újjáélesztésére tett kísérlet mindig is Akio Toyoda vezérigazgató egyik kedvenc projektje volt, aki szerint a belső égésű motorok kora még nem ért véget.

Nem véletlen, hogy az elektromos járművek által uralt jövőbeni környezetben a japán gyártó nemrégiben a belső égésű motorok újjáélesztése felé fordult, és CO2-leválasztó technológiával felszerelt motorokat javasolt, amely innováció célja azt, hogy „megtisztítsa a levegőt” az autó használata közben. A Toyota belsőégésű motorokhoz való ragaszkodását ért kezdeti kritikák ellenére a vállalat mostanra érdeklődést mutat az új rendszer iránt.

A Toyota Motor Corp. tavaly kezdte el tesztelni az innovatív rendszert, és egy GR Corolla versenyautó modellbe szerelte be, amely modell a Toyota állítása szerint a világ legkelendőbb szériaváltozata. Ez a hidrogénnel működő, gyakorlatilag nulla szén-dioxid-kibocsátású motor olyan szűrőberendezéssel van felszerelve, amely segít eltávolítani az üvegházhatású gázokat a légkörből a jármű használata közben.

Naoaki Ito, a GR járműfejlesztési projekt általános igazgatója hangsúlyozta, hogy a Toyota figyelemmel kíséri a technológia fejlődését. Bár történt előrelépés, még mindig sok kihívást kell leküzdeni, mielőtt ez a technológia széles körben kereskedelmi forgalomba kerülhet. Jelenleg a rendszer csak minimális mennyiségű szén-dioxidot képes eltávolítani, de ki tudja a jövőben.

A Toyota rendelkezik azzal a (tipikusan japán) erővel és türelemmel, hogy új perspektívákat tárjon fel az autópiacon, megerősítve a belső égésű motorban rejlő lehetőségeket a környezeti fenntarthatóság több útvonalon történő megközelítésének részeként. Az a tény, hogy egy ilyen nagy gyártó nagyszerű szaktudását és erőforrásait arra használja, hogy alternatívákat javasoljon, csak jót tehet az autópiacnak.

Ezt bizonyítja az is, hogy a Toyota ezen kezdeményezése a befektetők elismerését is kivívta, hiszen a vállalat továbbra is nyereséget és rekordeladásokat könyvelhet el, még ha ez a hibrid járműveinek köszönhető is (a befektetőket végül is a számok és a nyereség érdeklik). Az, hogy képes diverzifikálni, miközben még mindig képes nyereséget termelni, egy olyan vállalat jele, amely nemcsak szervezeti és strukturális szempontból szilárd, hanem olyan vállalaté is, amely tudja, mit csinál, és ismeri azt a piacot, amelyen tevékenykedik.

További kapcsolódó cikkeink:

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél