Dízelmotoros megajachttal cirkál a klímavédelem élharcosa

2024.03.27.
Olvasási idő: 1 perc

A magát nyíltan klímavészharcosnak feltüntető Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója, egy új, 300 millió dolláros megajachttal ajándékozta meg magát, amelyet „Launchpad”-nak neveztek el. Ezzel tovább bővült a milliárdos „nagyfiú” játékgyűjteménye, amely egyebek mellett már egy Gulfstream G650 magánrepülőt is tartalmaz.

A Bloomberg adatai szerint az új, 287 láb hosszú hajó március 18-án érkezett meg kikötőhelyéhez, a floridai Fort Lauderdale-ben található Port Evergladesbe. A hajó február 29-én indult el Hollandiából, ahol a jól ismert jachtépítője, a Feadship székhelye található.

A SuperYacht Times szerint a luxushajót, amely acél hajótesttel és alumínium felépítménnyel büszkélkedhet, az Espen Øino International tervezte. Ez a Feadship által valaha épített legnagyobb jacht, amely a 45. helyen áll a világ legnagyobb megajachtjai között.

A SuperYacht Times szerint a jachtot „4 MTU motor hajtja, ezek 24 csomós végsebességet biztosítanak”. Ez azt jelenti, hogy nagy lökettérfogatú dízelmotorok hajtják a jachtot – ami elég kellemetlen tény a klímaváltozási kezdeményezéseket hirdető milliárdosra nézve.

És itt van ez is:

A dolgozó, szegényebb emberek számára egyre tisztább lesz a kép azokról a milliárdosokról, akik évek óta erőltetik az „éghajlat megóvása érdekében” tett javaslataikat. Ezek a kezdeményezések arra kényszerítik az embereket, hogy drága elektromos járműveket vásároljanak, betiltsák a gáztűzhelyeket, a húst pedig rovarokra és növényi alapú ételekre cseréljék, miközben Zuckerberg és más milliárdosok megajachtokon vitorlázgatnak és magánrepülőgépekkel járják a világot.

Ezek az éghajlatot féltő milliárdosok képmutatónak bizonyulnak. Tetteik fellebbentik a fátylat a szándékaik valótlanságáról.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél