Norvégiában már több elektromos autó van forgalomban, mint benzines

2024.09.18.
Olvasási idő: 1 perc

Az elektromos autók száma most először meghaladja a benzines autókét Norvégiában – közölte egy iparági szervezet. A skandináv országban regisztrált 2,8 millió személygépkocsi közül 754 303 tisztán elektromos meghajtású, 753 905 pedig benzines – közölte a norvég közúti szövetség (OFV) közleményében.

Azonban továbbra is a dízelmodellek száma legnagyobb: közel egymillió ilyen jármű járja most a norvég utakat.

elektromos autók
Norvégia világelső az elektromos járművek elterjedésében. Fotó: Ryhor Bruyeu/Alamy

„Ez történelmi jelentőségű. Olyan mérföldkő, amelyet 10 évvel ezelőtt kevesen jósoltak volna meg” – mondta Øyvind Solberg Thorsen, az OFV igazgatója.

„A személygépkocsi-flotta villamosítása gyorsan halad. Norvégia egyre biztosabban halad afelé, hogy a világ első olyan országává váljon, ahol az elektromos autók uralják a személygépkocsi-flottát.”

Norvégia, bár jelentős olaj- és gáztermelő ország, azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re minden újonnan értékesített autó zéró emissziós jármű legyen. Ez 10 évvel megelőzi az EU hasonló célkitűzését.

Augusztusban a Norvégiában regisztrált új autók 94,3 százaléka volt tisztán elektromos meghajtású. Ezt az eredményt a Tesla Model Y eladásai is elősegítettek.

A közúti közlekedés villamosítása érdekében a norvég hatóságok jelentős adókedvezményekkel segítik az elektromos autók terjedését, így azok ára versenyképes az üzemanyaggal, a dízelüzemű és a hibrid autókkal szemben.

A skandináv ország sikere az elektromos autók terén éles ellentétben áll az Európa más részein tapasztalt nehézségekkel.

Ez a sikertörténet erős kontrasztot mutat azzal, hogy 2023-ban Európában csökkenni kezdett az elektromos autók eladása. A kontinensen eladottak az összes újautó-eladásnak mindössze a 12,5%-át teszik ki.

Érdekelhet még:

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian