Az AI Minecraft-karakterek emberibbé váltak, mint gondoltuk

2024.11.29.
Olvasási idő: 4 perc

Mi történik, ha több száz mesterséges intelligenciával vezérelt karaktert hagyunk magára egy virtuális világban? Egy csipetnyi emberi viselkedés, egy adag spontaneitás és egy teljesen új közösség születik – mindezt a Minecraft digitális univerzumában. Az AI startup Altera figyelemreméltó kísérlete nemcsak szórakoztató, hanem komoly kérdéseket is felvet a mesterséges intelligencia és az emberi társadalom közös jövőjéről.

Az Altera kísérlete megmutatta, hogy a mesterséges intelligenciával vezérelt karakterek nemcsak egyénileg képesek fejlődni, hanem közösségek létrehozására is alkalmasak. Nézzük meg közelebbről, hogyan alakultak ezek az AI-karakterek kapcsolatai, szerepei és viselkedési mintái a Minecraft virtuális világában.

Barátságok, munkák és egy vallás terjesztése…

Több száz nagy nyelvi modell (LLM) által vezérelt AI-ügynök önállóan barátokat szerzett, munkákat talált ki, és egy vallást is elterjesztett.

Egy AI-karakterekből álló „hadsereg” nemcsak hogy túlélte a Minecraft virtuális világát, hanem virágzott is benne. Ezek az ügynökök munkákat fejlesztettek ki, mémeket osztottak meg, adóreformokról szavaztak, sőt egy vallást is terjesztettek.

A kísérlet a Minecraft nyílt világú platformján zajlott, ahol akár 1000 AI-ügynök is együttműködött, mindegyik nagy nyelvi modellekkel felszerelve. Egy egyszerű szöveges indítással ezek az ügynökök lenyűgöző személyiségjegyeket, preferenciákat és szakosodott szerepeket alakítottak ki, további emberi beavatkozás nélkül.

minecraft

Az AI startup Altera által végzett munka a mesterségesen szimulált ügynökök alkalmazásának lehetőségeit kutatja, például emberi csoportok viselkedésének modellezésére gazdaságpolitikai vagy más változások esetén.

Az Altera alapítója, Robert Yang, aki korábban a MIT számítógépes idegtudományi adjunktusa volt, szerint ez a demó csak a kezdet. Yang szerint ez az első lépés a nagyszabású „AI-civilizációk” felé, amelyek digitális térben létezhetnek és dolgozhatnak együtt az emberekkel. „Az AI valódi ereje akkor szabadul fel, amikor valóban autonóm ügynökök képesek nagy léptékben együttműködni” – mondta Yang.

Yang inspirációját Joon Sung Park, a Stanford Egyetem kutatója adta, aki 2023-ban kimutatta, hogy meglepően emberi viselkedések jelentkeznek, amikor 25 autonóm AI-ügynök szabadon kommunikál egy egyszerű digitális világban. „Amikor megjelent az ő tanulmánya, már a következő héten elkezdtünk dolgozni rajta” – mondta Yang. „Hat hónappal később kiléptem a MIT-től.”

Yang és csapata gyorsan előteremtett több mint 11 millió dollárt befektetőktől, köztük az A16Z-től és Eric Schmidt volt Google-vezérigazgató feltörekvő technológiai kockázati tőkealapjától. Az Altera első demója egy Minecraft-karakter volt, amely az emberi játékosokkal együttműködve játszott.

Az AI-ügynökök meglepő fejlődése

Az új projekt, a Project Sid, olyan szimulált AI-ügynököket használ, amelyek több modullal rendelkező „agyakkal” vannak felszerelve. Ezek a modulok, amelyeket részben nagy nyelvi modellek irányítanak, különféle feladatokra specializálódtak, például más ügynökökre való reagálásra, kommunikációra vagy következő lépéseik megtervezésére.

Kezdetben körülbelül 50 ügynököt teszteltek a Minecraft világában, hogy megfigyeljék az interakcióikat. Az ügynökök 12 játékbeli nap (4 valós órában) alatt különös, spontán viselkedést kezdtek mutatni. Például egyesek nagyon szociálissá váltak, és számos kapcsolatot építettek ki más karakterekkel, míg mások inkább visszahúzódóak maradtak. Egy AI-séf például az élelmet azoknak osztotta ki bőségesebben, akikről úgy érezte, hogy a leginkább értékelik őt.

Később, 30 ügynök részvételével, a viselkedés még kifinomultabb lett. Az ügynökök spontánul szakosodott szerepeket alakítottak ki, például építő, védelmező, kereskedő vagy felfedező lett belőlük. Ezek az új szerepek tükröződtek a cselekedeteikben is: egy művész virágokat gyűjtött, a gazdálkodók magvakat kerestek, a védelmezők pedig kerítéseket építettek.

Vallás és közösségi szabályok

Yang csapata azt is tesztelte, hogy az ügynökök képesek-e követni közösségi szabályokat. Például egy világban, ahol alapvető adótörvényeket vezettek be, az ügynökök szavazhattak az adórendszer módosításairól. Az adózás-párti vagy ellenes ügynökök másokat is befolyásoltak, így a csoport szavazatai az interakcióik alapján változtak.

minecraft

Az ügynökök száma idővel elérte a Minecraft szerver maximális kapacitását, akár 1000 karakter is működött egyszerre. Egy 500 ügynököt felvonultató szimulációban a csapat figyelte, ahogy az ügynökök spontán kulturális mémeket hoznak létre és terjesztenek. Egy másik kísérletben néhány ügynököt arra programoztak, hogy elterjesszék a Pastafarianizmust, egy humoros vallást. Az „üdvözült” AI-papok sikeresen térítettek meg más ügynököket, akik továbbadták a hitet a környező területeken.

Ez az innovatív kísérlet megmutatja, hogy az AI-ügynökök mennyire kifinomult, emberihez hasonló viselkedést képesek tanúsítani, ha megfelelő környezetet biztosítanak számukra.

Érdekelhet még: Játékos Bitcoin-edukáció lehet az adaptáció kulcsa

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél