Gyárbezárások és tömeges leépítések fenyegetnek a Volkswagennél

2024.12.06.
Olvasási idő: 2 perc

Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója a wolfsburgi központban tartott ülésen hangsúlyozta, hogy égető szükség van a vállalat jövőjének biztosítására. Beszéde során kitért az autóiparban tapasztalható súlyos visszaesésre és az egyre erősödő piaci versenyre.

A Wall Street Journal szerint Blume elmondta, hogy a német autóipari óriás már eddig is hatékonyabbá tette működését, és új szinergiákat alkalmazott, de még mindig rögös út áll előtte. A vezérigazgató szerint elengedhetetlen a munkabérköltségek csökkentése.

„A jelenlegi helyzet komoly. Új versenytársak példa nélküli erővel lépnek piacra. Az árkényszer rendkívül erős” – mondta a napokban Blume a dolgozóknak. Hozzátette: „Emellett a munkaerőköltségeink Németországban mára túl magasak lettek. Ezért van szükség sürgős intézkedésekre, hogy biztosítsuk a Volkswagen jövőjét.”

Gyárbezárások és tömeges leépítések fenyegetnek

Oktober végén Daniela Cavallo, a Volkswagen munkástanácsának vezetője, aki egyben a felügyelőbizottság tagja is, arra figyelmeztetett, hogy három gyár bezárására lehet számítani. Az is felmerült, hogy a vállalat több ezer állást szüntetne meg, valamint a fizetéseket 10%-kal, a munkaidőt pedig szintén csökkentenék.

A hét elején a WSJ beszámolt arról, hogy körülbelül 100 ezer dolgozó – a VW teljes németországi munkaerejének mintegy 33%-a – vett részt sztrájkokban kilenc gyárban. Ezeket a tiltakozásokat a gyárbezárási és tömeges leépítési fenyegetések váltották ki.

Az autóipari válság mélyülő hatásai

Szeptember óta több jelentés érkezett arról, hogy a Volkswagen jelentős gazdasági problémákkal küzd:

  • Szeptember 3.: A Volkswagen először fontolgatta németországi gyárbezárások lehetőségét.
  • Szeptember 10.: A vállalat megszüntette a harmincéves munkahely-védelmi megállapodásokat, ami jelentős konfliktusokat váltott ki a szakszervezetekkel.
  • Szeptember 23.: Felmerült, hogy a cég akár 30 ezer dolgozót is elbocsáthat Németországban.
  • Október 28.: A Bloomberg híradása szerint a Volkswagen ismét csökkentette nyereség-előrejelzését az autópiaci kereslet csökkenése miatt.

A közeljövő bizonytalansága

A december 4-ei ülésen Cavallo munkástanácsi vezető is megszólalt, kifejezve aggodalmát a Volkswagen és az autóipar egészét érő erős kihívások miatt. Reményét fejezte ki, hogy a vállalat olyan megoldásokat talál, amelyek nem járnak gyárbezárásokkal vagy tömeges leépítésekkel.

„Jó lenne, ha karácsony előtt sikerülne megoldani ezt a helyzetet” – mondta Cavallo a dolgozóknak.

A piacon a VW részvényárfolyama az év során 27,5%-kal csökkent, megközelítve a 2010-es mélypontokat.

Volkswagen

Válságkezelés az ünnepi időszak előtt?

A karácsony előtti hetekben válságkezelési intézkedés végrehajtása PR-szempontból különösen fontos lehet a vállalat számára. Egy átgondolt stratégia nemcsak a dolgozók és a vezetőség közötti bizalom helyreállítását segítheti elő, hanem a nyilvánosság előtt is mérsékelheti a negatív megítélést. A Volkswagen vezetősége most azon dolgozik, hogy egyensúlyt találjon a költségek csökkentése és a vállalat hosszú távú növekedési stratégiájának fenntartása között.

katilan

Kereskedelmi akadémián végeztem, eredetileg könyveléssel, banki vagy biztosítási területen képzeltem el a jövőmet. Az élet azonban más irányba vitt: első munkahelyem egy nyomda volt, ahol ugyan könyvelőként kezdtem, de idővel teljesen más területre sodródtam. A grafikai munka és az újságírás váltak a fő tevékenységi köreimmé. Azóta számos kiadvány, könyv és folyóirat szerkesztésében vettem részt, híroldalaknak és nyomtatott sajtónak is rendszeresen írtam. Emellett a művészetek és a kultúra világa is fontos része lett az életemnek, dolgoztam kulturális szervezőként, és az irodalom területén is aktív vagyok. Az utóbbi években egyre többféle témával kezdtem el foglalkozni: közéleti, gazdasági, politikai és technológiai területeken is írok. Újabban a kriptovaluták világa is érdekel, ismerkedem ezzel a területtel, és ebben a témában is készítek írásokat. Törekszem arra, hogy a sokszínű érdeklődésemet közérthetően és értékesen adjam vissza az olvasóknak.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél