Átpasszolás a túlélésért: a Huawei úgy döntött, eladja Honor márkáját

2020.11.17.
Olvasási idő: 1 perc

A Huawei kínai telekommunikációs óriáscég bejelentette a Honor okostelefon üzletágának teljes eladását – ezzel biztosítva a márka fennmaradását.

A Honor üzletág már „régóta nyomás alatt áll”, így megmentése érdekében a Huawei az eladás mellett döntött: a szerencsés tulajdonos pedig nem más mint a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű vállalat lett, mely több mint 30 telefonmárka kereskedője.

Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem lesz egyetlen részvény tulajdonosa sem, és nem fog részt venni a Honor további működtetésében és döntéshozatali tevékenységeiben sem. ” – közölte a Huawei vállalat, mely szerint a márka eladása további sikereket fog biztosítani az üzletág viszonteladói és beszállítói számára.

A Honor, melyet 2013-ban alapítottak, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb okostelefon-márkájává vált: közel 70 milló készüléket adott el, és az elmúlt 5 év alatt 10 milliárd dollárnyi bevételre tett szert.  Bár a vállalat egyelőre nem közölte az eladásra vonatkozó pénzügyi részleteket,  a Reuters korábbi névtelen forrásokra hivatkozó jelentésében az írta, hogy a Honor-t mintegy 15 milliárd dollárért értékesítik.

A Honor sikeres, mégis az eladása mellett döntöttek – de mégis miért?

A Huawei-t, mely a világ egyik vezető okostelefon-gyártója, az általuk kiadott okostelefonokon keresztüli kémkedéssel vádolta az amerikai kormány. A vállalat tagadta a vádakat, és szerinte a meggyanúsítás pusztán ürügy volt arra, hogy egy újabb kínai versenytársat zárjanak ki az amerikai piacról. Mindezek ellenére a vállalat felkerült az amerikai „entitás listára”, így az amerikai beszállítók arra kényszerültek, hogy ne értékesítsenek tovább a Huawei-nek.

A Huawei nem tett említést az amerikai politikai problémáról a Honor-ügy bejelentésekor, azt viszont Richard Yu,  a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke elárulta, hogy a Huawei chip-beszállítói az amerikai korlátozások miatt kénytelenek voltak leállítani a vállalat megrendelésit.

A Honor eladása – a Huawei szerint- segíteni fog abban, hogy továbbra is a világ egyik legsikeresebb márkája maradjon, mi pedig várjuk a változás eredményét.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél