Átpasszolás a túlélésért: a Huawei úgy döntött, eladja Honor márkáját

2020.11.17.
Olvasási idő: 1 perc

A Huawei kínai telekommunikációs óriáscég bejelentette a Honor okostelefon üzletágának teljes eladását – ezzel biztosítva a márka fennmaradását.

A Honor üzletág már „régóta nyomás alatt áll”, így megmentése érdekében a Huawei az eladás mellett döntött: a szerencsés tulajdonos pedig nem más mint a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű vállalat lett, mely több mint 30 telefonmárka kereskedője.

Az adásvétel lezárultát követően a Huawei nem lesz egyetlen részvény tulajdonosa sem, és nem fog részt venni a Honor további működtetésében és döntéshozatali tevékenységeiben sem. ” – közölte a Huawei vállalat, mely szerint a márka eladása további sikereket fog biztosítani az üzletág viszonteladói és beszállítói számára.

A Honor, melyet 2013-ban alapítottak, a világ egyik legnagyobb és legsikeresebb okostelefon-márkájává vált: közel 70 milló készüléket adott el, és az elmúlt 5 év alatt 10 milliárd dollárnyi bevételre tett szert.  Bár a vállalat egyelőre nem közölte az eladásra vonatkozó pénzügyi részleteket,  a Reuters korábbi névtelen forrásokra hivatkozó jelentésében az írta, hogy a Honor-t mintegy 15 milliárd dollárért értékesítik.

A Honor sikeres, mégis az eladása mellett döntöttek – de mégis miért?

A Huawei-t, mely a világ egyik vezető okostelefon-gyártója, az általuk kiadott okostelefonokon keresztüli kémkedéssel vádolta az amerikai kormány. A vállalat tagadta a vádakat, és szerinte a meggyanúsítás pusztán ürügy volt arra, hogy egy újabb kínai versenytársat zárjanak ki az amerikai piacról. Mindezek ellenére a vállalat felkerült az amerikai „entitás listára”, így az amerikai beszállítók arra kényszerültek, hogy ne értékesítsenek tovább a Huawei-nek.

A Huawei nem tett említést az amerikai politikai problémáról a Honor-ügy bejelentésekor, azt viszont Richard Yu,  a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke elárulta, hogy a Huawei chip-beszállítói az amerikai korlátozások miatt kénytelenek voltak leállítani a vállalat megrendelésit.

A Honor eladása – a Huawei szerint- segíteni fog abban, hogy továbbra is a világ egyik legsikeresebb márkája maradjon, mi pedig várjuk a változás eredményét.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

musk robot

Így formálják emberivé Musk humanoidjait

A Business Insider beszámolója szerint valahol Kaliforniában, egy zárt Tesla-laborban emberek nap mint nap ugyanazokat a mozdulatokat ismétlik. Letörölnek egy asztalt, felemelnek egy csészét, porszívóznak, majd újra kezdik. Nem hatékonysági tréningről van
megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél