A Bosch kiáll a Toyota vezér mellett: nem áll készen a piac az elektromos autókra

2020.12.28.
Olvasási idő: 2 perc

Úgy tűnik, hogy a Toyota első emberének, Akio Toyoda-nak elektromos mobilitással kapcsolatos kritikája újabb vitát nyitott az autóiparban. A japán autógyár elnökének szavai után a Bosch felügyelőbizottságának elnöke, Franz Fehrenbach is megbélyegezte a politikusok hozzáállását az elektromos autózással összefüggésben. Fehrenback kiállt Toyoda mellett és egyetértett azzal, hogy a szabályozók egy olyan dologhoz ragaszkodnak foggal-körömmel, amihez nem állnak rendelkezésre jelenleg az infrastrukturális feltételek.

A Stuttgarter Nachrichten-nek adott interjújában a világ legnagyobb alkatrészgyártó vállalatának vezetője nekiment az európai jogalkotóknak, hiszen véleménye szerint az elektromos autók túlzott figyelmet kapnak és az előnyben részesítésük a belső égésű motorral rendelkező autókkal szemben nem indokolt.

Akkor karbonsemleges vagy sem?

Fehrenbach egyértelművé tette, hogy egyáltalán nem ellenzi az elektromos gépkocsik használatát. Szerinte a politikusok szemléletmódjával van a baj. Úgy véli a német menedzser, hogy a legnagyobb probléma az elektromos autókhoz szükséges energia előállításával van. Korábban Toyoda is azt nyilatkozta, hogy addig nem beszélhetünk karbonsemleges elektromos autókról, míg a működésükhöz szükséges villamosenergiát szénerőműben állítják elő, ami egyáltalán nem nevezhető környezetkímélő megoldásnak. Fehrenback is hasonlóan fogalmazott, szerinte a német és általánosságban véve az európai villamosenergia-termelés nem karbonsemleges, így az ezzel az árammal feltöltött autók sem azok. Kijelentette, hogy „ezeket a gépkocsikat nulla CO2-kibocsátású autókként kezelik, mivel a jogalkotók elrejtik a villamosenergia előállításához szükséges energiamérleget. Ezen túlmenően az akkumulátorok, főleg az ázsiai régióból származnak, ahol a villamosenergia zöme továbbra is szénerőművekből származik.” Véleménye szerint a szabályozók ezt nem számolják hozzá az elektromos autók CO2-kibocsátásához, pedig igenis kellene.

Nemcsak ezzel kapcsolatban volt kritikus az elnök. Azt gondolja, hogy a piac egyszerűen nem áll készen arra, hogy tömegek használjanak elektromos autót, mivel szerinte a töltési infrastruktúra nem megfelelő. Nincs elég töltőpont egyetlen európai országban sem. Hozzátette:Ha 2030-ra 1 millió töltőhelyet szeretnénk, akkor hetente 2 ezret kellene telepítenünk. A valóságban hetente nagy eséllyel csak 200 töltőpontot sikerül üzembe helyezni, és most csak Németországról beszélünk.”

Ez a cikk is érdekelhet: A Ford blokklánccal harcol a levegőszennyezés ellen

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

elhízás elleni csodaszer

Jön az új elhízás elleni szupergyógyszer?

Az elhízás elleni gyógyszerek piaca egy újabb, sok szempontból meghatározó jelölttel bővül. Az Eli Lilly retatrutide nevű, három hormon hatását egyszerre utánzó injekciója a III. fázisú vizsgálatok első eredményei alapján a jelenleg

Mielőtt továbblépnél