A Google új Privacy Sandbox sütije nagyon nem tetszik a versenyhivataloknak

2021.02.04.
Olvasási idő: 2 perc

Már a Google harmadik fél sütik ellen indított akciója is aggasztó volt, de a Privacy Sandbox javaslatok keretében bevezetni kívánt új sütijeik most Angliában versenyhivatali vizsgálódást is eredményeztek.

A Privacy Sandbox keretében megszabadulnak a harmadik fél sütiktől – és közben a többi hirdetőtől is

Január 8-án az angol versenyhivatal vizsgálatot indított az új kezdeményezés ellen, miszerint a harmadik fél sütiket a Privacy Sandbox fejlesztéscsomag segítségével a Google saját sütijeire szeretné lecserélni. A hivatal szerint ez azt eredményezheti, hogy „a reklámokra költött pénzek még inkább a Google ökoszisztémájában koncentrálódnának, amellyel károsíthatják versenytársaikat”.

A Google nagyjából egy éve jelentette be, hogy 2022-re megszabadul a harmadik fél sütiktől, miután több ország kormányának nyomására cselekedni kényszerült az adatbiztonsági szabályok megsértése miatt. Ez azonban alapjaiban változtatná meg a személyre szabott hirdetések megjelenítését. És mivel a világ internethasználóinak csaknem 60%-a használja a Chrome-ot böngészőként, rengeteg hirdető fennmaradását lehetetlenítené el a Google böngészőjében. A reklámokra költött pénzek így még inkább a Google kezében összpontosulnának.

Elméleti síkon a Google Privacy Sandbox projektje egy nyitott, kollaborációra alapuló kezdeményezés. Ehhez minden hirdető csatlakozhat egy online fórum, a Worldwide Web Consortium segítségével. Ez azonban egy tényen nem változtat: az irányítás így is a Google kezében marad.

A Digiday híroldal megkérdezésére James Rosewell, a Marketers for an Open Web (Hirdetők egy nyitott webért) csoport igazgatója, így foglalta össze aggodalmait:

„A Privacy Sandbox egy nyitott és interoperábilis technológiát akar lecserélni egy olyanra, amit teljes mértékben a Google irányít. Ez a hirdetőket a Google falakkal körbevett kertjébe kényszeríti, és a független és nyitott web végét jelentheti.”

A Google természetesen továbbra is kiáll a koncepció mellett. Chetna Bindra a Google biztonsággal foglaló részlegének egyik menedzsere szerint a „Sandbox kezdeményezés az elejétől kezdve nyitott volt. A CMA [az angol versenyhivatal] részvételét örömmel fogadjuk, ahogy közösen egy egészséges, reklámok által támogatott webet hozunk létre harmadik fél sütik nélkül”.

A versenyhivatal vizsgálata jelenleg is zajlik. Közleményük szerint „nyitottak a vizsgálatra, és még nem jutottak konklúzióra azzal kapcsolatban, hogy sérültek-e a versenyszabályok”.

Ez a cikk is érdekelhet: Minden, amit tudni érdemes a Google DeepMind csapatáról

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian