Rasszizmussal vádolják a Coca-Colát – nagy port kavart a „légy kevésbé fehér” kampány

2021.02.23.
Olvasási idő: 2 perc

A Coca-Colát rasszizmussal vádolják, amiért azt írta a munkavállalóinak, hogy „igyekezzenek kevésbé fehérek lenni”, mert a „fehér ember elnyomó, arrogáns és tudatlan”.

A Coca-Cola LinkedIn Learning platformra feltöltött videója nagy port kavart a közösségi médiában. A kritikusok most rasszizmussal vádolják a céget, mely szerintük az úgynevezett fordított rasszizmusra ösztönözte a munkavállalókat a LinkedIn-en megosztott tananyaggal. Az egyik legnagyobb és legnépszerűbb üdítőitalokat gyártó vállalat ugyanis azt kérte a dolgozóktól, hogy legyenek kevésbé fehérek, hiszen a fehér bőrszín arroganciával, tudatlansággal és az alázat hiányával jár együtt.

A videót a Coca-Cola egyik dolgozója osztotta meg nyilvánosan a közösségi médiában, amely azonnal vitatéma lett. A 11 perces anyagot Robin Di Angelo tanácsadó készítette, aki állítja, hogy a jó szándékú fehér emberek is bűnrészesek a rasszista kultúra kialakulásában. Véleménye szerint a fehér emberek az egész világon úgy érzik, hogy csak azért mert fehérnek születtek már magasabb rendűek. Az oktató jellegű anyagban azt írta Di Angelo, „a kutatások azt mutatják, hogy már a 3-4 éves gyerekek is megértik, hogy jobb fehérnek lenni.”

A „Fehér törékenység: Miért olyan nehéz a fehér embereknek a rasszizmusról beszélni” című könyv szerzője szerint a fehéreknek faji kiváltsága van, ami a cégen belül versenyhelyzetet teremthet a dolgozók között, ezért is van szükség ilyen jellegű oktatási anyagokra az olyan nagyon vállalatoknál, mint például a Coca-Cola.

A Coca-Cola nem tagadta a videó létezését, de mentegetőzik miatta

A Coca-Colát természetesen azonnal letámadták a közösségi média felhasználói. Sokan azzal vádolták a vállalatot, hogy a fordított rasszizmust ösztönzi, ezzel viszont azt éri el, hogy az alkalmazottak akár diszkriminációs pert is indíthatnak a cég ellen.

A Coca-Cola megerősítette, hogy valóban feltöltötte a videót a LinkedIn Learning-re, de állítja, hogy ez soha nem volt része a vállalat kötelező tananyagának.

A társaság szóvivő a The Washington Examiner-nek elmondta, hogy a videó a Coca-Cola munkatársai számára a „Jobb együtt globális képzés” részeként volt elérhető, amelynek célja egy befogadóbb munkahely kialakításának az elősegítése volt. A szószivő szerint továbbra is meghallgatják a munkatársakat a tananyagokkal kapcsolatban és ha szükséges, finomítanak a tanterven.

A Twitteren voltak olyan felhasználók akik azt állították, hogy a Coca-Cola tananyaga nyilvánvalóan faji megkülönböztetésnek minősül és egy polgárjogi ügyvéd aranybányája lehet.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél