Kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 777 – rájár a rúd az amerikai vállalatra

2021.02.26.
Olvasási idő: 2 perc

A Rossiya Airlines Boeing 777 típusú repülőgépe kényszerleszállást hajtott végre pénteken délelőtt a moszkvai Sheremetyevo repülőtéren, miután a pilóták műszaki hibát észleltek. Az eset néhány nappal azután történt, hogy egy szintén Boeing 777-es gép, mely Denverből Honoluluba tartott, jobboldali hajtómű meghibásodást észlelt. A repülőről óriási darabok szakadtak le, melyek Denver városára hullottak. Úgy tűnik, ez az év sem a Boeing éve lesz.

A FlightRadar24 repülést követő weboldal szerint egy 15 éves 777-300ER kényszerleszállást hajtott végre február 26-án délelőtt a moszkvai Sheremetyevo repülőtéren. A Rossiya Airlines 4520-as járata, amely Hongkongból Madridba tartott, műszaki hibát észlelt. A Rossiya Airlines legénysége az Aeroflot orosz állami fuvarozó egysége szerint a moszkvai repülőterén kért leszállási engedélyt.

Az eset mindössze néhány nappal azután történt, hogy a United Airlines egyik Boeing 777-sének a jobboldali hajtóműve felrobbant Denver városa felett. A gépről hatalmas, méteres darabok szakadtak le, melyek az alatta lévő város házaira zuhantak. Csodával határos módon nem sérült meg senki, a repülőgépet a pilótáknak sikerült minden probléma nélkül letenni.

A mostani műszaki hiba már egyáltalán nem hiányzott az amerikai repülőgép-gyártó vállalatnak, melynek a 737 MAX gépek problémája mellett orvosolnia kell a 787-es gépek technikai hibáit, emellett pedig tetemes bírságot kell fizetnie az amerikai szabályozóknak.

Két hibás típust is javítani kell

Csütörtökön az FAA (Amerikai Repülési Igazgatóság) 6,6 millió dollár megfizetésére kötelezte a Boeing társaságot az elmúlt években, a Boeing 787 Dreamliner gépeinél tapasztalt minőségi és biztonsági problémák miatt. Ez a büntetés azonban eltörpül amellett, amit a 787-essel kapcsolatban előírt javítással kapcsolatban kell a vállalatnak fizetnie. Az utóbbi időben elmulasztott ellenőrzéseket el kell végezni és 88 darab 787-es gépen kell a szerkezeti hibákat orvosolni. Az utólagos javítási munkálatok akár egy hónapot is igénybe vehetnek repülőgépenként, illetve több száz vagy akár több milliárd dollárba is kerülhetnek, ez nyilván függ az érintett repülőgépek számától és hibáitól is.

Már ez is nagy kihívás, de a cég létezése talán legnagyobb feladata előtt áll: utasokat kell találnia a 737 MAX repülőgépekre, mely két halálos kimenetelű balesetet is okozott. A hírhedt repülőgép típusát azzal gúnyolják, hogy „bohócok tervezték és majmok ellenőrizték”. Bár a gép nemrég zöld utat kapott mind az amerikai, mind pedig az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségétől, a nagy kérdés már csak az, hogyan fogja a közvélemény elvesztett bizalmát visszaszerezni és utasokat találni a bizonyítottan sebtében összerakott repülőre.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian