A YouTube csak 7 millió dollárt szán a digital-first újságírók és szerkesztőségek támogatására

2021.05.08.
Olvasási idő: 2 perc

A YouTube 7 millió dollárral támogatná azokat a digital-first újságírókat és szerkesztőségeket, akik a YouTube-on szeretnék kiépíteni a közönségüket. A cég két programot indít el újságírás témakörben, a szerencsés kiválasztottak nagy összegű támogatásban részesülnek.

Cél a hiteles újságírás elősegítése

A YouTube évek óta arra törekszik, hogy a platformon megjelenő tartalmak minél inkább hiteles forrásokból származzanak. Most ezzel a törekvéssel összhangban az Axios értesülései szerint a cég úgy döntött, hogy két új programot is indít a digital-first elvet követő újságírók és szerkesztőségek támogatására. Ha esetleg nem ismerős számodra a digital-first kifejezés, akkor annyit érdemes róla tudni, hogy eszerint a kommunikációs elmélet szerint a tartalmak közzétételekor a digitális csatornákat (web, mobil) szükséges előnyben részesíteni a hagyományos, papír orientált csatornával szemben.

A vállalat összesen 7 millió dollárt szán a digital-first szemlélet népszerűsítésére és a hiteles újságírás elősegítésére a Google hasonló, 300 millió dolláros kezdeményezésétől függetlenül, amely ugyanúgy az újságírás megreformálását tűzte ki célul.

A YouTube részéről Tim Katz az alábbiakat fűzte hozzá a programok elindításához:
“Látjuk, hogy a felhasználóink feljönnek a platformra és híreket keresnek. Úgy gondoljuk, hogy az a mi felelősségünk, hogy ezeknek a felhasználóknak hiteles forrásból származó hírekhez és információkhoz biztosítsunk hozzáférést.”

Komoly segítséget kapnak az újságírók és szerkesztőségek

A programok keretén belül a digital-first szerkesztőségeknek és újságíróknak lehetőségük lesz arra, hogy elsajátítsák a márka- és közönségépítés rejtelmeit.

Az első program az “Alkotói program független újságírók számára” nevet kapta és olyan újságíróknak szól, akik el szeretnék indítani saját csatornájukat a YouTube-on. A program keretén belül 40-60 újságíró kerül majd kiválasztásra, akik akár fejenként 50 ezer dolláros támogatásra is szert tehetnek.

A második program a “Fenntarthatósági labor digital-first szerkesztőségek számára”, amelynek célja, hogy azokat a szerkesztőségeket segítse, amelyek saját közönséget szeretnének kiépíteni a platformon. A képzés részeként a résztvevők megtanulhatják, hogy hogyan lehet fenntartható üzleti modelleket kiépíteni a YouTube-on és melyek a videó-újságírás legjobb gyakorlatai. Világszerte 20-30 digital-first szerkesztőség nyerheti el a díjat, amely akár 200 ezer dollár értékű is lehet.

Kapcsolódó cikkeink:

Legfrissebb hírek

elhízás elleni csodaszer

Jön az új elhízás elleni szupergyógyszer?

Az elhízás elleni gyógyszerek piaca egy újabb, sok szempontból meghatározó jelölttel bővül. Az Eli Lilly retatrutide nevű, három hormon hatását egyszerre utánzó injekciója a III. fázisú vizsgálatok első eredményei alapján a jelenleg