3 óra alatt az USA-ban lehetünk: Itt a legújabb szuperszonikus repülőgép

2021.06.05.
Olvasási idő: 2 perc

A United Airlines amerikai légitársaság bejelentette, hogy hamarosan 15, a hangsebességnél gyorsabb szuperszonikus repülőgépet fog vásárolni a Boom Supersonic-tól. A tervek szerint a gépek 2025-re elkészülnek, 2029-től pedig már bárki élvezheti az utazás örömét a gép fedélzetén.

Még mielőtt belevágnánk, gondolatainkban utazzunk vissza az 1960-as évekig, amikoris a British Airways és az Air France légitársaság transzatlanti járatokat kínált a Concorde szuperszonikus repülőgép fedélzetén. Az utasszállító gép gyorsasága túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét, viszont problémákkal küszködött az üzemanyag-takarékosság területén, és ami azt illeti, egyáltalán nem biztosított csendes, komfortos az utazást.

A Boom Supersonic sikerrel járt, és megoldást talált az elmúlt évek problémáira. Az Overture névre keresztelt szuperszonikus repülőgép ugyanis nulla nettó szén-dioxid-kibocsátás elérésére törekszik, zajcsökkentő megoldásainak köszönhetően pedig nem fogja a frászt hozni a lakosokra a gyorsulás hangos zajával.

A gép sebessége 1,7 Mach, avagy 1805 km/óra, ami annyit jelent, hogy New Yorkból mintegy 3,5 óra alatt Londonba érkeznénk, Los Angeles és Sydney pedig körülbelül 8 óra távolságra lennének egymástól. Ha pedig mindez nem lenne elég, a szerencsés utasok egy egészen modern környezetben fogják magukat találni, kezdve a pihenőszobáktól, egészen a nagy képméretű TV-kig.

Folytatjuk onnan, ahol egykor a Concorde befejezte, és elhozzuk a gazdasági és környezeti fenntarthatóságot” – nyilatkozta Blake Scholl, a Boom vezérigazgatója – Vagy kudarcot vallunk, vagy megváltoztatjuk a világot.”

A vállalat elmondása szerint további 35 szuperszonikus repülőgép megvásárlására is lehetőség fog nyílni, ezzel együtt biztosítva az utasokat „a produktívabb üzleti utak és a pihentetőbb nyaralások” felől.

Fejlődik a Boom, vele együtt az utazás is

 „A United folytatja pályáját egy innovatívabb, fenntarthatóbb légitársaság kiépítése érdekében, a technológia fejlődése pedig életképesebbé teszi a szuperszonikus repülőgépek megalkotását nyilatkozta Scott Kirby, a United vezérigazgatója – A Boom jövőképe a kereskedelmi célú repülésről az iparág legerősebb útvonalvezetékével kombinálva, az üzleti és szabadidős utazások számára is mennyei repülési élményt fog nyújtani.”

A Boom valóban felvette a versenyt vetélytársaival, és fokozatosan újabbnál újabb ötlettel áll elő. Tavaly például elkészült a világ első, magántőkéből finanszírozott, függetlenül fejlesztett első szuperszonikus repülőgéppel, az XBB-1-gyel. A gép minden reménység szerint még az idei év végén a levegőbe emelkedhet, és elkezdődhet a karbonsemleges módon megvalósítandó tesztprogram.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian