Volkswagen: Csak Németországban 30 ezer ember veszíti el a munkáját

2021.10.19.
Olvasási idő: 1 perc

A Volkswagen csoport feje azt nyilatkozta, hogy „csak Németországban 30 000 munkavállaló veszíti el a munkáját az elektromos autókra való átállás következtében”.

A Volkswagen-csoport legutóbbi felügyelőbizottsági ülésén Herbert Diess vezérigazgató a konszern átszervezését javasolta, amelynek keretében csak a németországi üzemekben a VW tulajdonában lévő márkáknál (azaz a Seat, az Audi, a Skoda és a Porsche) akár 30 000 munkahelyet is megszüntethetnek. Jelenleg a csoport, amely a Toyotával együtt a világ vezető gyártója, 294 000 embert foglalkoztat Németországban. Globális szinten több mint 600 000 munkavállaló erősíti az autógyár csapatát. Nagy érvágás lenne tehát, ha ennyi munkahely hirtelen megszűnne.

Ez az egyik lehetséges forgatókönyv, amellyel az autógyártó csoport jövője és az elektromos autóra való átállás elé nézhet – magyarázta Diess a Handelsblatt hírportál szerint, amely beszámol a felügyelőbizottságban tartott ülésről minden részletéről. „Az igazgatótanács tagjai meglepődtek” – írja a német lap, mert az üzemi tanács, a szakszervezet, Alsó-Szászország tartomány és a Porsche/Piech család képviselői közül senki sem látta előre, nemhogy tudta volna, hogy Diess mit fog mondani az ülésen.

Az elektromos autók gyártása, amelyek kevesebb alkatrészből állnak, mint a benzin- és dízelüzemű vagy hibrid autók, kevesebb összeszerelő munkást igényel. Egy elektromos jármű összeszerelése körülbelül feleannyi időt vesz igénybe, mint egy hagyományos autóé, és az alkatrészek száma harmadával, 30-ról 20 000-re csökken. Egyes tanulmányok szerint a megszűnő munkahelyeket más kiegészítő ágazatokban lehetne pótolni, de az ezzel kapcsolatos előrejelzések gyakran eltérnek egymástól. Az amerikai Tesla vállalat üzemet nyit Berlin tartományban, ahol évente 500 000 elektromos autót tervez gyártani és 10 000 embert szeretne foglalkoztatni, ez azonban még nem elég ahhoz, hogy az összes munka nélkül maradt embernek megélhetést biztosítson.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél