Egy embercsempész őszinte beszámolója a migránsbizniszről

2021.11.12.
Olvasási idő: 2 perc

Az elmúlt években több százezer migráns érkezett Európába Közel-Kelet régiójából és Afrikából. A legtöbb hír általában egy nézőpontból mutatja be a menekültek helyzetét, most viszont egy magát Maxnek nevező embercsempész személyes tapasztalatain keresztül mesélt arról, hogy mennyi pénzzel és kockázattal jár munkája, valamint beszámolt arról is, a migránsok pontosan miként juthatnak el A-ból B-be.  

Ez „egyfajta staféta, egy kidolgozott terv, ahogyan a migránsok az egyik embercsempész kezei közül a másikba kerülnek, miközben a Balkánon keresztül vándorolnak”. Az egyik csapat felveszi a Szerbiából érkező, a boszniai Bijeljina város közelében átkelő embereket, és mintegy 340 kilométeren át szállítja őket, hogy elérjék a Horvátország határán fekvő, Cazin városát. A menedékkeresőket öt-húszfős csoportokba sorolják, és „éjszaka, erdős területeken keresztül fuvarozzák őket”. A migránsok Bosznia-Hercegovinába egyébként „Szerbián keresztül, kisebb-nagyobb csónakokkal jutnak el. Néhányan teherautókon utaznak. Ez egy roppant kemény út.” De még mindig „könnyebb” ez az útvonal, mintha Bulgárián keresztül, a Fekete-tengeren próbálnának eljutni Európába:

Törökországból Bulgáriába szállítják őket. És ugyan Bulgária az EU tagállama, ha ott elkapják őket, visszaküldik őket Törökországba, mert az országban nincsenek olyan menekültügyi jogszabályok, amelyek lehetővé tennék számukra, hogy ott maradjanak” – mondta.

Míg a migránsok Horvátországban lépnek be EU-ba, a végső céljuk igazából Németország, ahol menekültügyi központokba kerülnek, és végül tartózkodási engedélyt is kapnak. Egyszerűen „eldobják személyi igazolványukat, hogy ne lehessen őket kitoloncolni, hiszen a német hatóságok nem tudják, honnan jöttek”.

Terroristák vagy sem?

Max az elmúlt években „Algériából, Tunéziából és Egyiptomból is” szállított migránsokat. De aggódik-e amiatt, hogy a menekültek között lehetnek bűnözők is, akik támadásokat akarnak végrehajtani Európában?

Nem tudhatjuk, hogy ki kicsoda; ha rájuk nézünk, szegény embereket látunk, nem pedig terroristákat” – felelte. Ezek az emberek „kétségbeesetten” próbálnak menekülni a hazájukban zajló konfliktusok elől, és az EU-ba történő legális beutazásukat megakadályozzák. „Eltévednek, visszaküldik őket, de többször is visszatérnek”, egyeseket akár három-négy évig is konkrétan odavissza dobálják. „Mi legalább segítünk nekik. – mondta – Jobb, ha sikerül átkelniük.”

Mennyit fizetést kap egy embercsempész?

A férfi továbbá elmondta, hogy azért lett embercsempész, mert ez sokkal jobban fizet, mint bármilyen más, legális munka, amit Bosznia-Hercegovinában kaphatott volna.

„Személyenként 300-500 eurót kapunk” – számolt be. Azt viszont ő maga is elismerte, hogy mindez határozottan nem a leggondtalanabb módja a megélhetésnek:

Adrenalin, félelem, rendőrség, drónok, letartóztatások. – emlékezett vissza – Sok barátomat elkapták fuvarozás közben. A migránsokat visszaküldték, őket pedig börtönbe zárták.

Ami pedig a migránsokat illeti, Max csapata „becsületesen” végzi munkáját, és mindig a tervezett célállomásra szállítja az embereket. De elmondása szerint tud olyan esetekről is, amikor a többi emberkereskedő nem bánt megfelelően a menedékkérőkkel: „becsapták, meglopták és az út szélén hagyták őket”.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian