A Lufthansa csaknem 18 ezer üresjáratot indít el ezen a télen

2022.01.11.
Olvasási idő: 1 perc

Az üresjáratoknak azért kellett felszállniuk, hogy a légitársaság megőrizhesse le- és felszállási jogait a legnagyobb reptereken. A belga kormány most az Európai Bizottsághoz fordul a probléma miatt.

A több ezer Lufthansa üresjárat egyetlen szabály miatt kerül elindításra

A Lufthansa német légitársaság nagyjából 18 ezer majdnem teljesen üres járatot indít el ezen a télen, jelentette a Le Soir belga híroldal. És hogy miért van erre szükség? Mindössze egyetlen ok miatt: hogy fenntarthassák a le- és felszállási jogukat a legnagyobb reptereken.

A pandémia előtti szabály szerint ugyanis ahhoz, hogy ezeket a jogokat fenntartsák az egyes légitársaságok, a tervezett járataik minimum 80%-át teljesíteniük kellett. Amennyiben ez nem történt meg, azt kockáztatták, hogy az összes landolási és felszállási jogukat elveszthették az adott helyszínen; a legforgalmasabb reptereken óriási kereslet volt ezekre a helyekre.

A járvány berobbanása után ez a szabály is módosításra került, és „csak” a tervezett járatok 50%-át kellet biztosan elindítania a társaságoknak. Ez azonban még mindig jóval magasabb járatszámot igényelt, mint amennyit a légitársaságok valóban elindítottak volna a jelentősen megfogyatkozott utazótömeg szükségei szerint. Az eddigi tervek szerint ráadásul ez a minimum szint 2022 márciusától egészen októberig újra emelkedne, egészen 64%-ra.

A Lufthansa üres járatai az egyik szóvivőjük, Boris Ogursky szerint egyetlen esetben sem voltak teljesen üresek, minimális számú utast vagy rakományt mindig szállítottak. A Euronews-nak adott válaszában Ogursky azonban kiemelte, hogy jóval nagyobb flexibilitásra lenne szükség a télen. Ez mind a környezet, mind a légitársaságok szempontjából fontos lenne.

A belga kormány közlekedésért felelős minisztere, Georges Gilkinet most az Európai Bizottsághoz, azon belül is Adina Valean közlekedésügyi felelőshöz fordult. A Lufthansa családjához tartozó Brussels Airlines ugyanis egymaga csaknem 3000 felesleges járatért felelős a fent említett 18 ezer közül.

Gilkinet szerint a jelenlegi szabályok „értelmezhetetlenek” mind gazdasági, mind ökológiai szempontból. A miniszter arra kéri a Bizottságot, hogy tovább lazítsanak a le- és felszállási jogok megtartásához szükséges feltételeken, hogy ezzel is növeljék a légitársaságok flexibilitását.

A Le Soir értesülései szerint a Lufthansa márciusig további 33 ezer tervezett járatot törölhet az omikron variáns terjedése miatt.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian