Megnyílt a világ első, repülő taxiknak épített vertiportja

2022.05.15.
Olvasási idő: 2 perc

Üdv a légi mobilitás jövőjében: megnyílt a világ első, repülő taxik és teherszállító drónok számára épített vertiport az Egyesült Királyságban.

Az Urban-Air Port, az eVTOL (elektromos, helyből felszállni képes) iparág infrastruktúráját fejlesztő brit vállalat a hónap elején nyitotta meg a vertiportot Anglia legközpontibb, Coventry városában. Ricky Sandhu, a vállalat igazgatója szerint a vertiport (mely arra szakosodott, hogy a repülő taxik a helikopterekhez hasonlóan függőlegesen is képesek legyenek leszállni) megnyitása mérföldkövet jelent az emberiség történelmében:

„Ez a közlekedés új korszakának a startpisztolya: a városok közötti és városon belüli, zéró kibocsátású, forgalmi torlódásmentes utazás kora, amely az embereket egészségesebbé, boldogabbá teszi, és kapcsolatba hozza egymással”jelentette ki.

Várhatóan a jövőbeni vertiportok egyfajta mini repülőterek lesznek, utasváróval, kávézóval, boltokkal és teherszállítási logisztikai központtal. A létesítményekben lesz egy eVTOL hangár és egy köralakú fel- és leszállási platform is.

Az autóknak utakra van szükségük, a vonatoknak sínre, a repülőgépeknek pedig repülőtérre. Az eVTOL-oknak városi légikikötőkre lesz szükségük. Több mint száz évvel ezelőtt szállt fel a világ első repülőgépje, megteremtve egy modern, összeköttetésben álló világot. A légikikötők javítani fogják városaink kapcsolatát, növelni fogják a termelékenységet, és segíteni fogják az Egyesült Királyságot abban, hogy vezető szerepet töltsön be egy teljesen új, globális gazdaságban” – tette hozzá Sandhu.

Repülő taxik, eVTOL gépek mindenhol

Az Urban-Air Port az elkövetkező öt évben 200 vertiportot tervez építeni öt különböző kivitelezésben. Az Air One mellett hamarosan néhány úszó Marine One; katonai műveletekre szakosodott Resilience One; jövő postájaként funkcionáló City Box; illetve egy drónok üzemeltetésére használt Docks Box is napvilágot láthat.

A Coventry városában megnyílt telephely már teljesen működőképes, és pusztán az oda-vissza ingázó evTOL járművek beizzítására vár. Az viszont még több évbe is beletelhet, hogy az Egyesült Királyságban és világszerte engedélyezzék az eVTOL utasforgalmat, mivel a repülő taxik légiközlekedési hálózatokba való integrálása hatalmas akadályt jelent a szabályozók számára. Mindenesetre a létesítmény egy kivételes példa arra, hogyan nézhet ki egy a kibocsátásmentes, torlódásmentes jövő – sőt, a svéd Jetson Aero már most is árul néhány eVTOL repülőgépet, amelyek 100 km/órás sebességgel hódítják az égboltot.

Fanny

A kriptovaluták iránti érdeklődésem 2020-ban kezdődött – azóta nem tudok szabadulni tőlük. Mélyen beleástam magam a témába, folyamatosan követem a legújabb fejleményeket és kutatom, hogyan formálhatja át mindennapi életünket a blokklánc technológia.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian