A német autóipar tiltakozik az EU benzines és dízel autó tiltása ellen

2022.06.13.
Olvasási idő: 2 perc

A német autóipar tiltakozik az EU parlamentjének azon döntése ellen, hogy 2035-től betiltja a benzines és dízel autók értékesítését, mivel szerintük az Unió ezen döntése rendkívül káros a piacra és a fogyasztókra nézve.

Az Európai Parlament szerdán Strasbourgban megszavazta, hogy a közösség azon céljával összhangban, hogy 2050-re klímasemlegességet érjen el, támogassa az új, belső égésű motorral hajtott autók értékesítésének 2035-től kezdődő betiltását.

Az EU szavazására éppen akkor került sor, amikor a blokk kétségbeesetten próbálja csökkenteni az Oroszországból származó olaj- és gáztermékektől való függetlenségét.

A német autóipar közleményében úgy fogalmazott, hogy az Európai Parlament döntése „a polgárok, a piac, az innováció és a modern technológiák ellen irányul” – jelentette az Euractiv.

Hildegard Müller, a német autóipari szövetség, a VDA elnöke szerint Európa nem rendelkezik elegendő töltőinfrastruktúrával, így egyszerűen elképzelhetetlen, hogy milliónyi autót töltsön a lakosság napi szinten. A szövetség feje úgy véli, hogy az EU Parlament elhamarkodottan cselekszik.

„Ez növelni fogja a fogyasztók költségeit és veszélyezteti a fogyasztói bizalmat” – mondta Müller.

A német autóipari szövetség nincs egyedül az ellenállásával. Az egész EU-ban felháborodott a lakosság a hír hallatán.

A német autósók szövetsége, az ADAC sajtóközleményében azt írta, hogy Európa „ambiciózus éghajlatvédelmi céljait a közlekedésben” nem lehet kizárólag elektromos járművekkel elérni.

Az európai CO2-kibocsátás okait tekintve a számok között ellentmondás van. A személygépkocsik állítólag a közlekedéshez kapcsolódó CO2-kibocsátás 12%-át teszik ki a közösségben, de összességében a közlekedés a kibocsátás mintegy 25%-áért felelős.

Az ACEA, az EU autóipari szövetsége szintén azt mondta, hogy a piacok túlságosan változékonyak ahhoz, hogy 2035-ig elviseljék az új belső égésű járművek betiltását.

„Tekintettel arra az ingadozásra és bizonytalanságra, amelyet világszerte napról napra tapasztalunk, bármilyen, az évtizedet meghaladó hosszú távú szabályozás korai lenne ebben a korai szakaszban” – idézte az Euractiv az ACEA elnökét, Oliver Zipse-t, aki egyben a BMW vezérigazgatója is.

A német autógyártók szerint emellett sok munkahely függ a belső égésű motoroktól, ami azt jelenti, hogy az átállással emberek tízezrei veszíthetik el az állásukat.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

elhízás elleni csodaszer

Jön az új elhízás elleni szupergyógyszer?

Az elhízás elleni gyógyszerek piaca egy újabb, sok szempontból meghatározó jelölttel bővül. Az Eli Lilly retatrutide nevű, három hormon hatását egyszerre utánzó injekciója a III. fázisú vizsgálatok első eredményei alapján a jelenleg

Mielőtt továbblépnél