A Stellantis autógyár a piac összeomlására figyelmeztet

2022.07.02.
Olvasási idő: 2 perc

Az egyik legnagyobb autógyártó vállalatcsoport, a Stellantis arra figyelmeztet, hogy ha nem csökkennek drasztikusan az elektromos autók árai, annak fatális következményei lesznek.

Miközben az Európai Unió a környezet megmentésén dolgozik, az autóipar aggódik az EU döntése miatt, miszerint 2035-től nem lehet majd belső égésű motorral rendelkező új autót értékesíteni. Az egyik legnagyobb európai autógyártó, a Stellantis arra figyelmeztet, hogy ha az elektromos gépkocsik nem lesznek olcsóbbak, akkor az iparág halálra van ítélve.

A Bloomberg/MSN új jelentése szerint a vállalat 2030-ig 40%-kal kívánja csökkenteni az elektromos autók gyártási költségeit.

Arnaud Deboeuf gyártási vezérigazgató szerdán azt mondta, hogy „a piac össze fog omlani, ha az elektromos járművek nem lesznek olcsóbbak. Ez egy nagy kihívás.”

A Stellantis igyekszik lépést tartani a megnövekedett kormányzati szabályozással – több mint 75 teljesen elektromos járműmodell bevezetésén dolgozik ebben az évtizedben, és számos francia autógyárát átalakítja, hogy kizárólag elektromos járműveket gyártson. A vállalat emellett 5 akkumulátorgyár fejlesztésén munkálkodik Észak-Amerikában és Európában, azzal a céllal, hogy 2030-ra 400 gigawattórányi cellát állítson elő. A Fiatok és Peugeot-k gyártója azt tervezi, hogy egyes alkatrészeket házon belül gyárt, és nyomást gyakorol a beszállítókra is, hogy csökkentsék termékeik árát. Emellett úgy tűnik, hogy elbocsátásokkal is próbálja mérsékelni a kiadásait.

Nincs elég nyersanyag, az EU döntéshozóit ez azonban nem érdekli

Az elektromos autók árai azonban nem csökkennek, hanem épp fordítva: emelkednek. A Tesla például az elmúlt hónapban járművenként mintegy 6000 dollárral emelte az árait. A Ford is hasonló lépéseket tett. Az áremelést mindkét vállalat azzal magyarázta, hogy nehézkes a nyersanyag beszerzése, hiány van belőlük, ezért kénytelenek voltak a piachoz igazodni.

Carlos Tavares vezérigazgató szerint az Európai Unió döntéshozói a jelek szerint „nem törődnek azzal, hogy az autógyártók rendelkeznek-e a szükséges nyersanyagokkal ahhoz, hogy képesek legyenek egy ilyen óriási változást követni.”

A 2024 és 2027 között megnövekedett akkumulátor-kereslet az ázsiai gyártóknak kedvez mondta, és veszélyezteti a nyugati termelést.

Közben a vállalat azt is kijelentette, hogy az orosz-ukrán konfliktussal és a globális inflációval összefüggő növekvő energiaárak miatt vizsgálják a saját villamosenergia termelést. „Jelentős területeink vannak, ahol napelemeket tudnánk elhelyezni” – nyilatkozta Tavares.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

luxus láthatatlan

A láthatatlan elit – új arcot ölt a luxus

A luxus világa átalakulóban van. A felső 0,1% többé nem a csillogással akar kitűnni – épp ellenkezőleg: eltűnni próbál. Magánklubok, névtelen bejáratok, személyre szabott utazások és olyan élmények, ahol a kívülállók kizárva
USA kender

Az USA lecsap: vége a kenderalapú termékek piacának

Az Egyesült Államokban egy új, nagy horderejű szövetségi törvényjavaslat borzolja a kedélyeket, amely gyökeresen átírhatja akár globálisan is a kender iparágát. A javaslat része annak a költségvetési csomagnak, amely véget vethet a
Kína klimavédelem

Új klímavezér születik?

Miközben a világ egy része visszakozik a klímavédelmi vállalásoktól, Kína meglepő fordulatot vett: a világ legnagyobb szén-dioxid-kibocsátója már 18 hónapja nem növeli emisszióját – és úgy tűnik, mindezt rekordsebességű megújulóenergia-fejlesztésekkel éri el.

Mielőtt továbblépnél