2025-től saját útlevéllel rendelkező ruhákat fogunk bérelni ahelyett, hogy újat vennénk?

2022.08.01.
Olvasási idő: 2 perc

A Világgazdasági Fórum (WEF) azt szorgalmazza, hogy az emberek ruháiba digitális azonosítókat varrjanak. Úgy gondolják, ezzel „megmentik a bolygót”, mivel a hulladék csökkentése érdekében a ruhavásárlásról a ruhák bérlésére térnek át.

A new yorki satrt-up digitális azonosítókkal látná el a ruhákat

„Az EON online digitális útleveleket készít a ruhákhoz, lehetővé téve a márkák számára, hogy újra és újra eladják ruháikat, fenntarthatóbb üzleti modelleket létrehozva” – kezdődik a Világgazdasági Fórum videója.

A picit szürreális bevezető mondat után a WEF új tervét azzal tetőzi, hogy a vállalatok ezután aktívan nyomon követhetik az általuk eladott ruhákat. Ez egyébként számtalan adatvédelmi aggályt vet fel, amivel a fórum egész egyszerűen nem foglalkozik.

„A CircularID lehetővé teszi azt is, hogy a márkák a ruházati cikkek teljes életciklusát nyomon követhessék a gyártástól az értékesítésig és a viszonteladásig, újrafelhasználásig vagy újrahasznosításig”.

A platform minden új divatcikknek digitális születési bizonyítványt ad, amely tartalmazza az információt arról, hogy hol, mikor és miből készült. Ez kapcsolódik egy „digitális ikertestvérhez”, a valódi termék virtuális másolatához, valamint egy digitális útlevélhez, amely nyomon követi a termék életútját.

WEF, Világgazdasági fórum, bérelhető ruhák

Kétségtelen, hogy valóban itt lenne az ideje valamilyen megoldást találni az iparág környezetszennyezésének csökkentésére. „A textilipar a világ CO2-kibocsátásának 10%-át termeli – többet, mint a hajózás és a repülés együttvéve” – derül ki a WEF írásából.

Azt is hozzátették, hogy a jövőben az ilyen technológia lehetővé tenné a vállalatok számára, hogy a birtokolható termék értékesítéséről bérelhető termékre térjenek át, ezzel egyúttal a fogyasztókat tulajdonosokból bérlőkké változtatva. Ahogy a mondás tartja: „Semmid sem lesz, és boldog leszel”.

„A régi ruhák 57%-a a szeméttelepen végzi. Ez azért van, mert a márkák az új ruhák értékesítésétől függenek. Amint a termék elkelt, már nem tudnak rajta pénzt keresni. A digitálisan összekapcsolt termékek azonban új, zöldebb profitszerzési lehetőségeket nyitnának meg. Ilyen lenne például a bérlés, a javítás és a styling, csökkentve ezzel az új ruhadarabok előállítását” – magyarázza a WEF.

„A világ 20 legnagyobb márkája közül 5 már a fedélzeten van” – hirdeti a WEF. „A Microsofttal együttműködve az EON célja, hogy 2025-re több milliárd ruhadarabot online elérhetővé tegyen”.

Rebeka

2021-ben kezdtem el érdeklődni a kriptovaluták - elsősorban a bitcoin - iránt, ekkor mélyedtem el a programozás világában, és kezdtem el tanulmányaimat gazdaságinformatikus szakon. A tartalomgyártás mellett gyakran részt veszek különböző Bitcoin rendezvényeken, konferenciákon, ami nagyban rásegít, hogy még inkább a kriptoközösség tagjának érezzem magam.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél