Kezdődik a Facebook-bojkott: egyre nagyobb márkák utasítják el az oldalt

2020.06.21.
Olvasási idő: 2 perc

Jó pár kisebb név után most már a The North Face is csatlakozott a Facebook-bojkotthoz és utasítja el az oldal reklámjainak megvásárlását. A közösségi médiaóriás főként azért áll most egyre nagyobb tűz alatt, mert számos emberi jogi szervezet szerint túl nagy teret enged a gyűlöletbeszéd terjedésének.

A The North Face sem kér többet a Facebook reklámokból

A Facebooknak nem ez az első kérdéses ügye az utóbbi években – gondoljunk csak a korábban meglehetősen kérdéses adatkezelési módszereikre vagy a hamis információk terjesztésére – azonban ez a mostani bojkott jóval fájdalmasabb lehet, mint bármelyik korábbi botránya. Ez most nem csak rossz reklám és negatív sajtó a vállalatnak, hanem pontosan ott üt, ami a legjobban fájhat a közösségi média oldalnak: a reklámbevételeknél.

A The North Face is otthagyta ugyanis a Facebookot. Egy június 19-ei bejegyzésben közzétették, hogy mostantól a vállalat nem fog reklámhelyeket vásárolni a Facebooktól. Sőt, egy későbbi posztban még tovább mentek: a Facebook tulajdonában álló Instagramból sem kér ugyanis mostantól a vállalat.

Kezdődik a Facebook-bojkott: egyre nagyobb márkák utasítják el az oldalt

A The North Face ruházati és túraeszköz üzlet döntése nem teljesen váratlan. Bár a jelenlegi bojkottnak talán ők a legnagyobb nevei, de már korábban is jó pár vállalkozás csatlakozott az kezdeményezéshez, pl. a Talkspace meditációs alkalmazás vagy a Fons fizetési rendszerekkel foglalkozó cég.

Bejegyzésükben arról sem kerteltek, hogy miért nem hajlandók többet együtt dolgozni a Facebookkal. „Tudjuk, hogy a bántó, rasszista retorika és hamis információk már túl régóta egyenlőtlenné és veszélyessé teszik a világot, ezért állunk mi is az NAACP és hasonló szervezetek mellett, akik azért dolgoznak, hogy megállítsák a gyűlöletkeltést a profitért cserébe”, mondta Steve Lesnard a The North Face-től.

A Facebooknak érdemes lehet minél hamarabb lépni

A Facebook válasza végiggondolt és tiszteletteljes volt – amiből szintén tisztán látszik, hogy ők maguk is tudják, hogy a jelenlegi helyzetben figyelniük kell a lépéseikre, hogy ne gerjedjen tovább a bojkott.

Mélyen tiszteletben tartjuk bármely márka döntését, és továbbra is arra koncentrálunk, hogy folytassuk azt a fontos munkát, amelynek célja a gyűlöletbeszéd eltávolítása,” mondta Carolyn Everson a Facebooktól. Azt is hozzátette, hogy a Facebook jelenleg is dolgozik hirdetőkkel és emberi jogi szervezetekkel azon, hogy hogyan tudnák „erejüket jóra használni”.

Bár a The North Face a legnagyobb márka eddig, ami csatlakozott a Facebook bojkottáláshoz, azonban nem elképzelhetetlen, hogy más nagy nevek is hasonlóan döntenek majd a közeljövőben. A Facebook bevételének pedig 98%-a reklámokból jön, tavaly több mint 17,4 milliárd dollárt hozva – a reklámok bojkottálása így még nagyon fájdalmas is lehet a közösségi oldalnak.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian