A Ryanair magángépeinek különös esete: mire való a 3 „titkos” repülő

2023.03.13.
Olvasási idő: 2 perc

A Ryanair parancsnokokat és első tiszteket keres. De nem a Boeing 737-es, Boeing 737 Max és Airbus A320-as repülőgépeire. Ezúttal egy kis – és kevéssé ismert magánrepülőgép-flottájához van szüksége pilótákra. Annak érdekében, hogy minimalizálja a pótalkatrészekre való várakozási időt, illetve hogy a technikusok minél gyorsabban odaérjenek a kívánt helyre, Európa vezető fapados légitársasága, amely a világon a második, három Learjet 45-öst használ, amelyek naponta repülnek 91 bázisa között. A repülési terveket ismerők szerint néha arra is használják őket, hogy a vezérigazgatót különböző városokban ugyanazon a napon tervezett sajtókonferenciákra szállítsák.

Az álláshirdetések megtalálhatók a légitársaság honlapján, és a Ryanair nem tagadja, hogy léteznek ezek a kanadai Bombardier csoport által tervezett magángépek, amelyek 858 kilométer/órás sebesség elérésére és 3170 kilométer megtételére képesek. A parancsnokok – áll a közleményben – a londoni Stansted repülőtéren, a Ryanair működi központjában fognak állomásozni. Az első tisztek a tervek szerint mind Stansteden, mind a Bergamo-Orio al Serio repülőtéren, a fapados cég második központjában fognak majd állomásozni.

A Ryanair magángépei – amelyeket gyakran „FR1”, „FR2” és „FR3” néven azonosítanak, ahol az FR a fapados légitársaság Iata rövidítése – naponta többször is közlekednek, az igények függvényében. Februárban a Flightradar24-től a Courier által gyűjtött adatok szerint az „M-Abeu” lajstromjelű Learjet 45-ös 57 utat teljesített, és a londoni Stansted repülőtéren állomásozik. A másik, „M-Abgv” lajstromjelű repülőgép 73 utat tett meg, szintén februárban, és főleg Bergamóban állomásozik, ahol a közelmúltban nyitották meg a negyedik és ötödik karbantartó hangárt. Kevesebbet mozog az „M-Abja”, amelynek utolsó felszállása januárra nyúlik vissza, és e hónap 20-a óta a Londontól délkeletre fekvő Biggin Hill repülőtéren parkol.

Ezekkel a repülőgépekkel a Ryanair a repülőszemélyzetet is mozgatja, akiknek esetleg a megengedett munkaidőt túllépő vagy betegszabadságon lévő személyzetet kell helyettesíteniük. A két pilótán kívül legfeljebb nyolc ember foglalhat helyet a fedélzeten. A Learjet 45-ös listaára 2-5 millió dollár, bár ezeket a fapados cég által használt gépeket egy külső cégtől, az „Aviation Leasing (Iom) Ltd”-től lízingelik.

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian