Drasztikus lépés: fizetsz vagy nézheted a reklámokat agyeldobásig

2023.07.03.
Olvasási idő: 2 perc

A YouTube azzal kísérletezik, hogy figyelmezteti, majd legvégső esetben letiltja a reklámblokkoló (Adblocker) szoftvert használó felhasználókat. A cég célja, hogy minél több ilyen felhasználót becsatornázzon a Premium előfizetők közé.

Amennyiben nem szeretnénk reklámokat látni a YouTube-on, akkor két lehetőségünk van: vagy elő kell fizetnünk a prémium szolgáltatásra, vagy lehetőségünk van egy olyan szoftvert telepíteni a gépünkre, ami megakadályozza a reklámok megjelenését. Utóbbi több szempontból is jogi szürkezónás megoldás, hiszen az interneten ingyen tartalmat publikáló oldalak üzleti modellje a reklámbevételekre épül, melytől a reklámblokkoló használata megfosztja a cégeket és az alkotókat. A YouTube minden bizonnyal úgy látja, hogy aki veszi arra a fáradtságot, hogy ilyen szoftvert telepítsen, az talán a reklámmentes szolgáltatás havi előfizetési modelljére is nyitott lehet, hiszen már bizonyította, hogy zavarják a reklámok.

A YouTube kampányának a részeként agresszívabb megközelítést szeretne alkalmazni annak érdekében, hogy megakadályozza a nézőket abban, hogy hirdetésblokkolókat használjanak, miközben videókat néznek a platformon. A BleepingComputer jelentése szerint többen is képernyőképeket osztottak meg a közösségi hálózatokon, melyeken egy felugró üzenet figyelmezteti őket arra, hogy a lejátszójukat letiltják három videó megnézése után. A figyelmeztetés szerint a YouTube csak akkor tiltja le a videók lejátszását, ha a felhasználó nem kapcsolja ki a reklámblokkolót.

A képernyőképek szerint az üzenet emlékezteti a felhasználókat, hogy „A hirdetések lehetővé teszik, hogy a YouTube ingyenes maradjon több milliárd felhasználó számára világszerte.” A reklámmentesség érdekében a vállalat azt javasolja a felhasználóknak, hogy fizessenek elő a YouTube Premium szolgáltatásra, így az alkotók továbbra is megkapják a pénzüket. A YouTube korábban csak előugró ablakokat jelenített meg a reklámblokkolót használó felhasználóknak, emlékeztetve őket arra, hogy ez a webhely általános szerződési feltételeivel ellentétes. Végül időzítőt adtak a figyelmeztetésekhez, hogy biztosítsák a nézőknek elegendő időt az elolvasásra.

A Youtube a BleepingComputer megkeresésére megerősítette, hogy az új figyelmeztetések egy kísérlet részét képezik. A szóvivő a kiadványnak elmondta, hogy a YouTube „világszerte egy kísérletet folytat, amely ösztönzi a hirdetésblokkolót használó nézőket, hogy engedélyezzék a hirdetéseket a YouTube-on, vagy próbálják ki a YouTube Premium szolgáltatást”. Hozzátették, hogy végső esetben a YouTube ideiglenesen letilthatja a lejátszást is, ha a felhasználó nem kapcsolja le a reklámblokkolót.

Jelenleg ez az új megközelítés csak kis számú felhasználót érint, és a YouTube nem közölte, hogy pontosan hány felhasználó vesz részt a tesztben, és milyen országokban, vagy régiókban kísérleteznek. A céget az sarkallhatta a drasztikus lépésre, hogy fő bevételi forrása, a hirdetések az elmúlt három negyedévben csökkentek.

Zsófi

Minden érdekel, ami izgalmas, innovatív vagy meghökkentő – legyen szó technológiáról, gazdaságról vagy váratlan fordulatokról a nagyvilágban. Ezek a témák kizökkentenek a hétköznapokból, és új nézőpontokat mutatnak meg.

Legfrissebb hírek

elhízás elleni csodaszer

Jön az új elhízás elleni szupergyógyszer?

Az elhízás elleni gyógyszerek piaca egy újabb, sok szempontból meghatározó jelölttel bővül. Az Eli Lilly retatrutide nevű, három hormon hatását egyszerre utánzó injekciója a III. fázisú vizsgálatok első eredményei alapján a jelenleg