Válság az elektromos autópiacon: a tulajok 57%-a visszacserélné belső égésűre

2023.07.11.
Olvasási idő: 1 perc

Hiába adtak el több elektromos autót, egyre több tulaj cserélné vissza elektromos járművét belső égésűre. Mi lehet a probléma?

A tavalyi felmérés szerint alig több mint 29 ezer elektromos gépkocsi rótta a magyar utakat a a több mint 4 milliós autóparkból. Azonban nemcsak Magyarországban van kevés elektromos autó, hanem a nyugat európai országokban is. Hollandiában, ahol az autók már 4%-a elektromos, úgy tűnik, hogy a tulajok nem éppen elégedettek a döntésükkel.

Bár hivatalosan 2035-től elindul az európai zöld forradalom, nem nagyon kapkodnak a vevők az elektromos autókért, akik pedig elektromosra váltottak, azt fontolgatják, hogy belső égésű motorral rendelkező autóra térnek vissza.

A VZR által végzett kutatás szerint az elektromos járművet lízingelők negyede azt állítja, hogy biztos, hogy hibridet választ, amikor legközelebb gépkocsit vásárol. További 24 százalék inkább benzinesre, 8 százalékuk pedig dízelre fog váltani.

Rövid számítást végezve tehát az elektromos autót használók csak 43 százaléka elégedett a döntésével és szándékozik majd ismét elektromos autót vásárolni. Ez kétségtelenül azt mutatja, hogy az emberek még mindig nehezen „emésztik meg” az elektromos autókat, annak ellenére, hogy a helyzet határozottan javult a néhány évvel ezelőtti felméréseket nézve.

De mi az oka ennek az elutasításnak? A VZR kutatása elmagyarázza, hogy az elsődleges probléma az állami ösztönzők és bónuszok folyamatos kivezetése, amelyek bizony komoly kedvezményeket biztosítottak annak, aki új elektromos autót vásárolt. Ha az elektromos autók árai nem csökkenek, a támogatások pedig megszűnnek, akkor drasztikusan visszaeshetnek az elektromos autók eladásai. Második negatívumként többen, a mérsékelt autonómiát nevezték meg. Annak ellenére, hogy Európa-szerte egyre több elektromos töltőhely van, sokan rettegnek attól, hogy lemerült akkumulátorral maradnak az út szélén. Harmadik hátrányként a töltési időt említik sokan, amely gyorstöltés esetében 20-30 perc, és több óra azok számára, akik nem tudnak gyorstölteni, vagy nincs otthon töltési lehetőségük.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél