Ennyit fizetnek a legdrágább Instagram reklámokért

2023.07.24.
Olvasási idő: 1 perc

A Meta csoporthoz tartozó Instagram nem csak az egyik legnagyobb közösségi platform napjainkban. De az egyik legtöbb profitot termelő is – már ami a tartalomgyártókat illeti. Annak ellenére, hogy sokkal kevesebb felhasználója van, mint a Facebooknak vagy a YouTube-nak, a felhasználói hűség és elkötelezettség magasabb szintje miatt itt többet lehet reklámokkal keresni. 2023-ban az átlagos reklámár egy kattintásra levetítve 3,56 dollár, aminél csak a LinkedIn tud erősebb számot produkálni. Ez pedig értelemszerűen nagyon sok pénzt hoz a legtöbb követővel bíró hírességeknek.

A magyar influenszerek is szépen keresnek a közösségi oldalakon

Aktuálisan friss adatok nincsenek, de 2022. őszi adatok alapján a Visual Capitalist két elemzője összerakta, hogy egy poszttal ki keres a legtöbbet. Nem igaz az a feltételezés sem, hogy a legtöbb követő jelenti a legtöbb bevételt. Több tényező határozza meg a bevétel nagyságát, a követők száma mellett az aktivitás (lájkok, hozzászólások száma), az adott sztár területe (sport vagy akár zene) és a megszólított közönség is. A legtöbben Cristiano Ronaldót követik az Instagramon és 2022-ben övé volt a legdrágább finanszírozott tartalom is a platformon. A most már Szaúd-Arábiában levezető Ronaldo 2022-ben átlagosan 2,4 millió dollár körül keresett egy posztra levetítve.

A lista következő helyén Kylie Jenner áll, ő közel 2 millió dollárt keresett posztonként, megelőzve Lionel Messit, Selena Gomezt és Dwayne Johnsont. A lista alapvetően zenészekből, sportolókból és színészekből, valamint a Kardashian-család tagjaiból áll. Egy dolog miatt kell megemlíteni a lista 16. helyén álló Katy Perryt. Jóval kevesebb követője van, mint az előtte álló három helyezett, mégis többet tudott keresni a posztjaival, mint a vetélytársai. Egy követőre levetítve ő teljesít a legjobban.

Magyarország vonatkozásában nehéz platformspecifikus listát összeállítani. Viszont a Forbes 2023 adatai szerint a legnépszerűbb influenszer hazánkban TheVR volt, Pamkutya, Whisperton és Abosi Barna előtt. Az Instagram posztok tekintetében pedig szintén a Forbes írt arról, hogy egy Instagram-poszt 150 ezer forintnál kezdődik, de egy kiemelkedő magyar sztár 2-3 millió forintot is kap egy rövidke posztért.

Tomasito

Leginkább a technológiai és tudományos témák mozgatnak meg, főleg a blokkláncok és a kriptovaluták technológiai háttere, a valós felhasználási esetek valamint a privacy kapcsán felmerülő lehetőségek érdekelnek. Pénzügy-IT háttérrel bírok, a kriptovaluták mellett elég sok különféle területen építettem tapasztalatot.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél