Elektromos autók: a dráma, amiről senki nem beszél

2023.08.11.
Olvasási idő: 2 perc

Elektromos autóval rendelkezni nem mindig öröm és kacagás. Íme néhány ok, amik miatt sokan nem kérnek egyelőre az elektromos gépjárművekből.

Európában a „zöld átállás” már egy ideje elkezdődött, de Magyarország igen nagy lemaradásban van. Ugyan az állam próbál ösztönzőket kínálni azok számára, akik elektromos gépkocsi vásárlásán törik a fejüket, ettől függetlenül még mindig rendkívül kevés ilyen autó cirkál az ország útjain. Elektromos autó tulajdonosnak lenni nem mindig egyszerű, hiszen számos olyan problémával kell szembenézni, ami egy belső égésű autó esetében az embernek eszébe sem jutna.

Az első és minden bizonnyal legnagyobb probléma az autonómia. Bár az tény, hogy alacsonyabb „üzemanyag” költséggel számolhatunk, egy elektromos autó hatótávolsága majdnem a fele a belső égésű motorral rendelkező társaihoz képest. Az autonómia téli időszakban vagy rekkenő hőségben még tovább csökkenhet, figyelembe véve a légkondicionáló használatát is.

Sokan az akkumulátor cseréjétől rettegnek, mivel sokszor a legkisebb hibákat sem lehet javítani, amely következtében teljes akkucserére van szükség. Ez pedig igen drága mulatság.

Aki elektromos autó vásárlásán gondolkodik, érdemes figyelembe vennie a töltőállomások gyakoriságát is. Nem csak Magyarországon probléma az, hogy nincs elég töltőhely, vagy nem egyszerű azokat megtalálni. Bár már léteznek különféle applikációk, melyek jelzik a töltőhelyeket, gyakori probléma az, hogy nem frissítik az adatbázist és nem jelzik azt sem, ha esetleg egy adott töltőoszlop nem működik. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy maga a töltési idő sem egy-két perc. A gyorstöltők ellenére még mindig körülbelül 30-45 percig tart, amíg az akkumulátor 80 százalékra töltődik.

Ezeken felül minden bizonnyal nagy gond a beszerzési költség. Egy elektromos autó lényegesen többe kerül, mint egy belső égésű motorral hajtott társa vagy riválisa. Bármennyire is igyekszik a piac minden árkategóriára felkészült autókkal előállni, a különbség még mindig érezhető. És ez annak is köszönhető, hogy a választék még mindig korlátozott, hiszen az elmúlt években a megbízható elektromos autók száma nagyon kevés modellre szűkült.

Végezetül még egy hátránya lehet a „zöld autónak”, legalábbis ha az autózás szerelmese vagy: a csend. 🙂

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális

Pár éven belül megelőzheti a ChatGPT-t egy új AI chatbot?

A Perplexity mesterséges intelligenciája 780 millió kérdést kapott májusban, mondta Aravind Srinivas vezérigazgató a Bloomberg Tech Summit csütörtöki rendezvényén. Srinivas szerint az AI chatbotnak 780 millió kérdést tettek fel az előző hónapban,
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél