Elektromos autók: a dráma, amiről senki nem beszél

2023.08.11.
Olvasási idő: 2 perc

Elektromos autóval rendelkezni nem mindig öröm és kacagás. Íme néhány ok, amik miatt sokan nem kérnek egyelőre az elektromos gépjárművekből.

Európában a „zöld átállás” már egy ideje elkezdődött, de Magyarország igen nagy lemaradásban van. Ugyan az állam próbál ösztönzőket kínálni azok számára, akik elektromos gépkocsi vásárlásán törik a fejüket, ettől függetlenül még mindig rendkívül kevés ilyen autó cirkál az ország útjain. Elektromos autó tulajdonosnak lenni nem mindig egyszerű, hiszen számos olyan problémával kell szembenézni, ami egy belső égésű autó esetében az embernek eszébe sem jutna.

Az első és minden bizonnyal legnagyobb probléma az autonómia. Bár az tény, hogy alacsonyabb „üzemanyag” költséggel számolhatunk, egy elektromos autó hatótávolsága majdnem a fele a belső égésű motorral rendelkező társaihoz képest. Az autonómia téli időszakban vagy rekkenő hőségben még tovább csökkenhet, figyelembe véve a légkondicionáló használatát is.

Sokan az akkumulátor cseréjétől rettegnek, mivel sokszor a legkisebb hibákat sem lehet javítani, amely következtében teljes akkucserére van szükség. Ez pedig igen drága mulatság.

Aki elektromos autó vásárlásán gondolkodik, érdemes figyelembe vennie a töltőállomások gyakoriságát is. Nem csak Magyarországon probléma az, hogy nincs elég töltőhely, vagy nem egyszerű azokat megtalálni. Bár már léteznek különféle applikációk, melyek jelzik a töltőhelyeket, gyakori probléma az, hogy nem frissítik az adatbázist és nem jelzik azt sem, ha esetleg egy adott töltőoszlop nem működik. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy maga a töltési idő sem egy-két perc. A gyorstöltők ellenére még mindig körülbelül 30-45 percig tart, amíg az akkumulátor 80 százalékra töltődik.

Ezeken felül minden bizonnyal nagy gond a beszerzési költség. Egy elektromos autó lényegesen többe kerül, mint egy belső égésű motorral hajtott társa vagy riválisa. Bármennyire is igyekszik a piac minden árkategóriára felkészült autókkal előállni, a különbség még mindig érezhető. És ez annak is köszönhető, hogy a választék még mindig korlátozott, hiszen az elmúlt években a megbízható elektromos autók száma nagyon kevés modellre szűkült.

Végezetül még egy hátránya lehet a „zöld autónak”, legalábbis ha az autózás szerelmese vagy: a csend. 🙂

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
WHO

Kik pénzelik valójában a WHO-t? Egyre több a kérdőjel 

A világjárványok, globális egészségügyi veszélyhelyzetek és a vakcinák jövője kapcsán gyakran halljuk a WHO, vagyis az Egészségügyi Világszervezet nevét. De vajon ki finanszírozza ezt a világszinten befolyásos szervezetet? Egy a BMJ Global
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél