Netflix: Kevesebb hirdetés lesz a sorozatfüggőknek

2023.11.02.
Olvasási idő: 2 perc

A Netflix hamarosan csökkenti a reklámokat a maratoni sorozatnézők számára. A jövő év elejétől kezdve a streaming szolgáltató három egymást követő epizód megtekintése után egy reklámmentes epizóddal fogja jutalmazni a reklámokkal támogatott csomag előfizetőit.

Azt remélik, hogy így talán kevésbé lesz csábító leállítani a bindzselést. A „bindzselés”, ami a streaming elterjedése miatt egyre népszerűbb, azt jelenti, hogy akár hajnalba nyúlóan nézünk egy sorozatot, vég nélkül. A Netflix már korábban is megemlítette, mennyire fontos, hogy az előfizetőket a kanapéhoz ragassza: a vállalat tavaly azt nyilatkozta, hogy szerinte a bindzselési modellje jelentősen növeli az elkötelezettséget.

2022-ben, miután a Netflix közel 1,3 millió felhasználót vesztett, búcsút mondott a hirdetés nélküliségnek és új stratégia kidolgozásába kezdett, aminek részleteiről egy korábbi cikkünkben olvashatsz. A változtatások részeként az árazási stratégián is módosítottak, ami várhatóan áremelést fog jelenteni. Szerencsére az árazás módosítását először általában Amerikában végzik, így az európai felhasználók remélhetőleg csak később szembesülnek a magasabb árakkal.

A „binge-watching” frissítés mellett a Netflix arról is beszámolt, hogy a hirdetéssel támogatott csomagja 15 millió aktív felhasználót vonzott a bevezetését követő évben. Ez annak a jele, hogy a hirdetésekkel támogatott réteg még mindig növekszik. Ezt tovább erősíti, hogy a Netflix májusban 5 millió aktív felhasználóról számolt be, akik hirdetésekkel streamelnek.

A legutóbbi áremeléssel a Netflix egyre több felhasználóját tereli át a havi 6,99 dolláros (2500 Ft-os) hirdetéssel támogatott csomag felé, amely eddig jövedelmezőnek bizonyult a vállalat számára.

Sokan már a kiskapukat keresik

A reklámokkal egyidőben megjelentek a kiskapukat kereső felhasználók is. Számos fórum és cikk szól arról, hogyan lehet kikerülni a mindössze 15-30 másodperces reklámokat. Az óriás streaming vállalat már a fiókok megosztása ellen is próbált fellépni inkább kevesebb, mint több sikerrel. A reakció szinte mindenhol negatív volt, így a megosztás helyett várhatóan a kisebb kockázatot és több profitot hozó reklámokat tartalmazó olcsóbb előfizetést fogják preferálni.

Magyarországon jelenleg három előfizetés közül választhatunk. Az Alap 2490Ft, a Standard 3490 Ft, a Prémium pedig 4490 Ft. Az utóbbi kettőhöz pedig háztartáson kívüli vendégfelhasználók is hozzáadhatok, mindössze 990 Ft-ért, ami egy pozitívabb lehetőséget biztosít az előfizetés megosztására.

dozsaben

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanulok, és aktív tagja vagyok egy szakkollégiumnak. Érdeklődési köröm széles skálán mozog: a nemzetközi gazdaságtantól a globális politikai folyamatokon át a politikai és társadalmi jelenségekig. A szerkesztőséghez 2023-ban csatlakoztam azzal a céllal, hogy közérthető, mégis mélyreható írásokon keresztül hozzam közelebb az összetettebb témákat az olvasókhoz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian