Közösségi média adathalászat: így nyúlják le az adataidat

2023.12.07.
Olvasási idő: 2 perc

A közösségi média adathalászat olyan platformokon keresztül végrehajtott támadásra utal, mint az Instagram, a LinkedIn, a Facebook vagy a Twitter. Az ilyen támadás célja a személyes adatok ellopása vagy a fiók feletti ellenőrzés megszerzése.

Jelenleg világszerte több mint 4,48 milliárd ember használja a közösségi médiát. Az átlagos felhasználó átlagosan 6,6 különböző közösségi médiaplatformon van regisztrálva. Emiatt a közösségi média lassan olyan lesz, mint a levegő. Mindig, mindenhol ott van és mára már az életünk állandó részévé vált. Az emberek a Facebookot, az Instagramot, a Twittert és számos más platformot használnak arra, hogy lépést tartsanak barátaikkal és családtagjaikkal, naprakészek maradjanak a legfrissebb hírekkel és kapcsolatot teremtsenek a világgal. A vállalkozások a marketing miatt szintén használják a közösségi médiát, hogy tájékoztassák ügyfeleiket a legújabb termékekről és eseményekről.

Mindez a közösségi médiát vonzó platformmá teszi az adathalász támadások végrehajtásához. Az olyan eszközök, mint a Hidden Eye vagy a ShellPhish az ilyen típusú adathalász támadásokat olyan egyszerűvé teszik, mint egy alkalmazás futtatása. A hackerek olyan információkat gyűjthetnek be mint a bejelentkezési, hitelkártya és egyéb személyes adatok. Ezek megszerzésével pedig további támadásokat és átveréseket indíthatnak.

Milyen példák vannak a közösségi média adathalászatra?

A Facebookon óvakodj a harmadik féltől származó alkalmazásoktól, amelyek túlzott mennyiségű információt kérnek. Emellett a bűnözők könnyen létrehozhatnak olyan adathalász oldalt, ami úgy néz ki, mint a Facebook bejelentkezési oldala. A LinkedIn-en vigyázz a hamis toborzókkal. Lehet, hogy olyan dokumentumot küldenek, amelyet le kell tölteni ahhoz, hogy folytatni tudd a csodálatos “lehetőség” megismerését. A letöltés után a dokumentum elszabadítja a benne lévő rosszindulatú szoftvereket, amelyek a gyakorlatlan felhasználó számára nem könnyen láthatóak.

Hogyan védekezhetsz az adathalászat ellen?

Az adathalászat elkerülése érdekében itt találsz néhány egyszerű és hatékony „ne tedd” javaslatot.

  • Ne fogadj el ismeretlen baráti megkereséseket.
  • Ne kattints a személyes adataid frissítésére szolgáló linkekre. Ehelyett látogass el a platform támogatási oldalaira, hogy megtudd, milyen frissítésre van szükség.
  • Ne használd ugyanazt a jelszót és felhasználónevet az összes fiókodhoz, mert ha egyszer az egyiket ellopják, az összes fiókod veszélybe kerül.
  • Ne hagyd figyelmen kívül az operációs rendszer frissítésére vonatkozó felszólításokat; sok támadás kihasználja a javítatlan sebezhetőségeket.

A közösségi média célja a szórakozás és az informálás. Ne hagyd, hogy a csalók ezt tönkretegyék. Ne feledd, hogy a támadók egy-egy sikeres támadással nem csak Téged, hanem rajtad keresztül a családod, barátaid és kollégáid is megpróbálhatják majd megtámadni.

Érdekelhet még:

dozsaben

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanulok, és aktív tagja vagyok egy szakkollégiumnak. Érdeklődési köröm széles skálán mozog: a nemzetközi gazdaságtantól a globális politikai folyamatokon át a politikai és társadalmi jelenségekig. A szerkesztőséghez 2023-ban csatlakoztam azzal a céllal, hogy közérthető, mégis mélyreható írásokon keresztül hozzam közelebb az összetettebb témákat az olvasókhoz.

Legfrissebb hírek

megújul a cipzár

100 év után megújul a cipzár

100 év után új korszak kezdődik: forradalmi újítást kap a cipzár. Több mint egy évszázada változatlan formában működik a cipzár: két egymásba kapcsolódó fogsor, egy húzószár, és mindezt kétoldalt egy szövetcsík rögzíti
spacex

A SpaceX az USA új rakétapajzsát tervezi

A politikai ígéretek ritkán érik el a csillagokat – kivéve, ha Elon Musk is szerepel a történetben… Elon Musk cége, a SpaceX közel áll ahhoz, hogy elnyerje az amerikai kormány több milliárd
csokitorta

Miért a csokitorta a legjobb tanár a közgazdaságtanban?

Ha a gazdaságról beszélünk, legtöbben számokra, grafikonokra és GDP-adatokra gondolunk. De van egy közgazdasági iskola, amely szerint a gazdaságot nem táblázatokból lehet megérteni, hanem az emberekből vagy például egy csokitorta receptjéből. Ez
Ai poltikai kampány

Ezt a kampányt már nem az emberek írják

A magyar politikai kampányt ma már a mesterséges intelligencia formálja. Az új korszak: amikor a politika már nem emberi kézben van Az elmúlt néhány évben Magyarországon is elkezdődött egy csendes, de alapjaiban

Mielőtt továbblépnél