Nem lesz elég a B kategóriás jogosítvány a Tesla Cybertruck-hez?

2023.12.08.
Olvasási idő: 1 perc

2023. november 30. történelmi nap volt a Tesla és az Egyesült Államok számára: Elon Musk megkezdte a Tesla Cybertruck kiszállítását az ügyfeleknek, de nagy rá az esély, hogy a teherautó-pick up öszvér soha nem kerül európai piacra. 

A 2019 novemberi történelmi leleplezés után Elon Musk és társai azonnal elérhetővé tették az előrendelést a bizarr kinézetű autóra a világ számos piacán. Egyes európai országokban mindössze 100 euró kellett ahhoz, hogy felkerüljünk a várólistára, és megkapjuk az öreg kontinensen elérhető első Cybertruckok egyikét. Ma azonban már senki nem lehet biztos abban, hogy a pick-up ide is megérkezik. A Cybertruck nyilvános megjelenésével a Tesla természetesen a jármű műszaki specifikációit is közzétette, amelyek közül néhány nem biztos, hogy lehetővé teszi az európai forgalmazást.

A Tesla Cybertruck egy gigantikus méretű elektromos pick-up, amely akár 845 lóerő leadására is képes, a 0-100 km/órára való gyorsulás pedig mindössze 2,6 másodperc alatt lehetséges. Európában több hipergyors modell is van, köztük a Tesla Model S Plaid vagy a Tesla Model X Plaid, de a Cybertruckkal a probléma inkább a súlya. A három villanymotorral felszerelt CyberBeast változat 123 kWh-s akkumulátorral és 3 103 kg tömegével, ami utasokkal és csomagokkal együtt elérheti a 4500 kg-ot, nem vezethető B kategóriás jogosítvánnyal. Európában B kategóriás vezetői engedéllyel 3500 kg-ig lehet gépkocsit vezetni. 2021-ben ugyan a döntéshozók részéről történt némi változás a B kategóriás jogosítványt illetően, ez sem jelent megoldást azok számára, akik egy ilyen monstrumot akarnak vezetni:

„Az alternatív hajtású modelleknél maga a jármű lehet legfeljebb 4,25 tonnás, amennyiben a 3,5 tonna feletti többletsúly az alternatív hajtásból ered. Fontos kiemelni, hogy a fenti változások csak Magyarország területén érvényesek.”

A szabály értelmében talán egy alap Cybertruck vezethető, de egy komolyabb változatot már nem érdemes beszerezni, ahhoz ugyanis C kategóriás jogosítványra lenni szükség.

Andrea

Közgazdászként mindig is érdekelt a pénzügyek világa. 2016-ben ismerkedtem meg a bitcoinnal, azóta pedig a mindennapi életem részévé váltak a kriptovaluták. 2019-ben csatlakoztam a BitcoinBázishoz íróként, 2020 óta pedig a portál főszerkesztője vagyok. Ismereteimet igyekszem folyamatosan bővíteni és minél többet megtudni a kriptovalutákról, a mögöttes technológiáról és a gyakorlati használhatóságukról.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél