Folyamatos hálózati kihívásokkal szembesülnek az elektromos járművek Európában

2023.12.10.
Olvasási idő: 3 perc

Az elektromos járművek (EV) töltőállomásainak telepítési folyamatait Európában jelentős mértékben lassítják a nehézkes engedélyezési folyamatok, a szükséges plusz hálózati kapcsolatok és energia-kapacitások. Ez pedig fenyegeti az EU azon ambícióját, hogy a közlekedés elektromosítására támaszkodjon nettó-nullás célkitűzésének elérésében.

Az uniós törekvések és az uniós szintű jogszabályok ellenére a helyi szintű szabályozások és követelmények miatt a töltőpontok hálózatra kapcsolása néha éveket vesz igénybe, és a késedelmek az utóbbi években egyre hosszabbak lettek – mondták az energiaipari vállalatok és az iparági szövetségek a Reutersnek.

Bár a gyors- és ultragyors töltőpontok telepítése mindössze két-három hetes munkát igényel, a spanyolországi eltérő adminisztratív követelmények miatt a teljes folyamat egy-két évig is eltarthat.

– mondta a Repsol spanyol energetikai vállalat a Reutersnek.

A bürokrácia Németországban, Európa legnagyobb autópiacán hasonlóan megterhelő, állítják iparági források.

Az elektromos hálózatok korszerűsítésére irányuló uniós terv

A múlt héten az Európai Bizottság egy cselekvési tervet javasolt annak érdekében, hogy biztosítsa, hogy az „elektromos hálózatok hatékonyabban működjenek, és gyorsabban, szélesebb körben legyenek kiépítve”.

Az EU elosztóhálózatainak összesen 40%-a több mint 40 éves. A határokon átnyúló átviteli kapacitásnak 2030-ra meg kell duplázódnia, amire 633 milliárd dollár (584 milliárd euró) beruházásra lesz szükség, állítja a Bizottság.

A hálózatoknak egy digitalizáltabb, decentralizáltabb és rugalmasabb rendszerhez kell alkalmazkodniuk, amelyben a háztetőkön elhelyezett napelemek, hőszivattyúk és helyi energiaközösségek milliói osztják meg erőforrásaikat, több tengeri megújuló energiaforrás kerül üzembe, több elektromos járművet kell feltölteni, és egyre nagyobb szükség lesz hidrogén előállítására.

– tette hozzá az Európai Bizottság.

Kadri Simson, az Európai Bizottság energiaügyi biztosa szerint „a hálózatnak lehetőséget kell teremteniük, nem pedig akadalyozniuk a tiszta energia reformot. Így tudjuk integrálni a gazdaságunk szén-dioxid-mentesítéséhez szükséges megújuló energiaforrások, elektromos járművek, hőszivattyúk és elektrolízisek hatalmas mennyiségét”.

A tervre reagálva a megújuló energiaipari szövetségek sürgős intézkedésekre szólítottak fel.

„Komoly lépésekre van szükség a lehető legrövidebb időn belül, hogy megbirkózzunk a folyamatosan növekvő megújuló energiaforrások egyre bővülő soraival. Az európai rendszerüzemeltetőknek ebben segítségre van szükségük. Néhány projektjükben több száz gigawatt-os szél- és napenergia-csatlakozási lehetőség található” – közölte a WindEurope egyesület.

A töltőállomások szabályai

Idén nyáron az Európai Parlament sikeresen tárgyalt arról, hogy 2026-ig legalább 60 kilométerenként legalább 400 kW teljesítményű elektromos töltőállomásokat kell telepíteni a transzeurópai közlekedési hálózat fő útvonalain. 2028-ig pedig a hálózat teljesítményét 600 kW-ra kell növelni. A teherautók és buszok számára 120 kilométerenként kell töltőállomásokat létesíteni. Ezeket az állomásokat 2028-ig az EU főútvonalainak felén kell telepíteni, és az úttól függően 1400 kW és 2800 kW közötti teljesítményt kell biztosítani. Az uniós országoknak azt is biztosítaniuk kell, hogy 2031-ig legalább 200 km-enként hidrogéntöltő állomásokat létesítsenek a TEN-T törzshálózat mentén.

Az elektromos járművek gyorsabb elterjedésének egyik akadálya a hatótávolságtól való félelem.

Az EU már rendelkezik a tervekkel, de az egyes tagállamokon múlik, hogy felgyorsítják-e az engedélyezést. Beleértve a töltőállomások építését és a hálózathoz való hozzáférést.

Egyértelműen nagyobb szükség van a szabványosításra.

– mondta Stefan van Dobschuetz, a BP Pulse Europe alelnöke a Reutersnek.

A BP Pulse, a BP elektromos jármű-töltő üzletága 2030-ig több mint 100 000 töltőt kíván telepíteni világszerte, amelyek a rendkívül gyors töltésre összpontosítana.

atak

Felkenetlen bitcoin pásztornő s jogász :)

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél