Vihar és karbantartás miatt megszakadt az orosz uráli olajexport

2023.12.17.
Olvasási idő: 1 perc

Egy vihar és a tervezett karbantartási munkálatok miatt Oroszország pénteken kénytelen volt felfüggeszteni a Balti- és Fekete-tengeri kikötőiből induló, kiemelt minőségű uráli kőolajszállítmányok mintegy kétharmadát – jelentette a Reuters kereskedőkre és hajókövetési adatokra hivatkozva.

Az LSEG adatai és a Reutersnek nyilatkozó kereskedők szerint a balti-tengeri Primorszk kikötőjéből december 13. és december 18. között nem szállítanak uráli nyersolajat. Emellett pénteken egy vihar miatt a kőolaj szállítását Novorosszijszkból, Oroszország elsődleges rakodókikötőjéből a Fekete-tengeren, is felfüggesztették.

Pénteken már csak egy oroszországi kikötőben, a Balti-tengeren lévő Uszt-Lugában volt uráli típusú keverék rakodása és szállítása.

Az Ust-Lugából, ahol az orosz uráli és a kazahsztáni KEBCO keveréket is rakodják, a Reuters becslései szerint decemberben átlagosan napi 650 000 hordónyi (bpd) rakományt terveznek szállítani.

Összességében Oroszország nyugati régióinak összes kikötője, azaz a Fekete-tenger és a Balti-tenger kikötői a tervek szerint ebben a hónapban mintegy 1,9 millió hordó/nap rakodást végeznek, ami 6%-os csökkenést jelent novemberhez képest.

Már hónapok óta csökken Oroszország kőolajbevétele

Oroszország nyersolajszállításai megugrottak a december 10-ig tartó négy hétben, miután a Fekete-tengeren novemberben a rakodást megzavaró viharok enyhültek – mutatták a hét elején a Bloomberg által megfigyelt tartályhajók nyomonkövetési adatai.

A Bloomberg által ismertetett adatok szerint a december 10-ig tartó négy hétben Oroszország összes kikötőjéből átlagosan 3,2 millió bpd nyersolajat szállítottak, ami mintegy 114 000 bpd-vel több a december 3-ig tartó négyhetes átlaghoz képest.

Eközben Oroszország olajbevételei novemberben a legalacsonyabb szintre estek július óta, mivel a nyersolaj exportárai csökkentek és a mennyiségek is mérséklődtek – közölte csütörtökön a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA).

Oroszország nyersolajból és olajtermékekből származó exportbevétele novemberben 17%-kal, 15,2 milliárd dollárra csökkent havi szinten. Ez a legalacsonyabb exportbevétel Moszkva számára idén július óta – közölte az ügynökség a decemberi olajpiaci jelentésében.

premik

Közel 10 éves IT tapasztalattal rendelkezek nagyvállalati fizetési rendszerek és fizetési megoldások fejlesztésében. A kriptók által képviselt érték mellett érdekel a mögöttes technológia is, és nagyon kíváncsi vagyok, hogyan épül egymásra a mainstream és a kriptovaluták világa.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél