Izraeli kötődésű tartályhajót ért dróntámadás India partjainál

2023.12.25.
Olvasási idő: 2 perc

Az Ambrey tengeri biztonsági cég megerősítette, hogy a libériai lobogó alatt hajózó, állítólag izraeli kapcsolatokkal rendelkező vegyianyag-tartályhajót a BBC jelentése szerint egy drón támadott meg. Az incidens mintegy 200 tengeri mérföldre (370 km) az India nyugati partjainál fekvő Veraval várostól történt.

Ki áll a támadás mögött?

Bár még nem világos, hogy ki állt a szombati támadás mögött, az izraeli média Iránra mutogat.

Izrael úgy véli, hogy a nemrég India partjainál egy tankerre kilőtt drónt közvetlenül Iránból indították, jelentette a 12-es csatorna, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg.

A cikk írásakor az indiai haditengerészet úton van, hogy segítséget nyújtson a sérült tankhajónak,aminek a belsejébe víz szivárgott a támadás miatt.

A támadás szerkezeti károkat okozott a tartályhajóban – amelyet az indiai médiában a nyersolajat szállító MV Chem Pluto néven azonosítottak.

A helyszín

Ambrey elmondta, hogy ez az első eset, ami a Vörös-tengertől ilyen messze van és egy olyan területen található, amelyet a cég az iráni drónok számára „fokozottan veszélyes területnek” tekint.

Bár a jemeni hutik még soha nem hajtottak végre támadást ekkora távolságból, az irániaknak minden bizonnyal megvan a technikai fölénye, hogy egy ilyen támadást végrehajtson. Tekintve, hogy Irán déli partjai közelebb vannak az indiai vizekhez.

A tartályhajó állítólag a szaúd-arábiai Jubailben lévő kikötőből tartott az indiai Manglore-ba.

Az MV Chem Pluto fedélzetén tartózkodó legénység mind a 20 tagja biztonságban van. A dróncsapás következtében tűz keletkezett, de úgy tűnik, sikeresen eloltották.

Mik lehetnek a következmények?

Az indiai haditengerészet helikoptere lefilmezte a sérült hajót, és néhány mentő hajót, köztük az indiai parti őrségét is. Az Egyesült Királyság tengeri kereskedelmi műveleti (UKMTO) vészjelzést adott ki az incidens miatt.

A nemzetközi hajózási tranzitforgalmat már most is drasztikusan el kellett terelni a Vörös-tengeri útvonalakról, ami a vállalatoknak a személyzetre, üzemanyagra, ellátmányra, kikötői díjakra és egyéb költségekre fordított kiadásainak növekedését jelenti – a magasabb kockázati biztosítási díjakról nem is beszélve.

A nemzetközi vizeken közlekedő tartályhajók elleni támadások gyakoribbak lehetnek, ami további káoszt okozhat a nagy konténer-hajózási társaságok útvonal vezetésében.

atak

Felkenetlen bitcoin pásztornő s jogász :)

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian