Az európai elektromos autó hájpnak a feltörekvő országok fizetik meg az árát

2024.01.06.
Olvasási idő: 2 perc

Európa, Kína és az USA készen áll az elektromos meghajtásra, de ennek a feltörekvő országok fogják megfizetni az árát.

Európa, az USA és Kína készen áll az elektromos autózásra. A verseny az elektromos autókért még csak most kezdődik. Egy kérdés azonban sokakat foglalkoztat: hová kerül a több százmillió Euro 4-es vagy annál szennyezőbb motorral felszerelt autó? A válasz: a fejlődő országokba. Tehát a környezetvédelem álcája alatt a problémát egyszerűen áttolják más nyakába. Habár a bolygó része Afrika, Kelet-Európa és Dél-Amerika is, a nyugat-európai és amerikai politikusok csak azzal törődnek, hogy ezek a régi gépkocsik ne náluk szennyezzék a levegőt.

A belsőégésű autók – a világon összesen 1,4 milliárd van forgalomban, szemben a mindössze 26 millió elektromos autóval – többsége elhagyja Európát, Kínát és az Egyesült Államokat, és Dél-Amerika, Ázsia, Kelet-Európa és a fejlődő országok felé veszi az irányt, amelyek egyfajta gyűjtőtégelyként funkcionálnak.

Már ma is a világ lakosságának mintegy negyede olyan országban él, ahol az autók legalább 50 százaléka a fejlett gazdaságokból származó használt jármű. A feltörekvő országok növekvő függősége a behozott használt járművektől számos kihívást jelent, nemcsak gazdasági szempontból, hanem a környezeti fenntarthatóság és a biztonság szempontjából is.

Nőhet a használt járművek exportja

A használt járművek fő exportőrei a feltörekvő országokba Európa, Japán, Korea és Észak-Amerika voltak. Jelentős váltás van azonban folyamatban, mivel Kína arra készül, hogy az ágazat egyik főszereplőjévé váljon, miután a kormány 2019-ben bejelentette, hogy első alkalommal engedélyezi a használt autók exportját.

A használt járművek egyik fő problémája a gyakran megkérdőjelezhető minőség. Sok importált jármű régi, rossz állapotban van, és mindenekelőtt nagy mennyiségű légszennyező anyagot bocsát ki. A nyugati országokból 2023-ban behozott autók mintegy negyede nem felel meg a kibocsátási előírásoknak, például az Euro 3-as vagy annál alacsonyabb normáknak, ami veszélyezteti az egészséget és hozzájárul a környezet romlásához. Az elektromos meghajtásra való átállás miatt ezer számra zúdulnak majd az elavult járművek ezekbe a fejlődő országokba.

A Nemzetközi Közlekedési Fórum, röviden ITF szerint a probléma összetett, azonban olyan kulcsfontosságú intézkedések végrehajtásával, mint a jobb nyomon követhetőség, a használt elektromos autók népszerűsítése és az autók műszaki állapotára vonatkozó szigorú kritériumok elfogadása, hatékonyan kezelhető. A nemzetközi intézet szerint csak átfogó és együttműködő megközelítéssel lehet biztosítani a nemzetközi használtjármű-kereskedelem fenntartható jövőjét.

Különösen a használt autók nyomon követhetőségét határozzák meg döntő lépésként a hatékony export- és importkorlátozások bevezetése és egyúttal a szóban forgó járművek minőségének javítása érdekében.

Andrea

Szenvedélyesen érdekel a világ sokszínűsége – szeretek utazni, felfedezni új kultúrákat, zenéket, filmeket és történeteket. Lelkes vagyok a tudomány, technológia, állatvilág és az inspiráló élettörténetek iránt. Szívesen merülök el különféle országok érdekességeiben, legyen szó társadalmi jelenségekről vagy hétköznapi csodákról. Hiszek abban, hogy a világ megértéséhez nyitottság és kíváncsiság kell – ebből nekem van bőven.

Legfrissebb hírek

Ismeretlen anyagra bukkantak a Marson

A Mars évtizedek óta izgatja a kutatók és az álmodozók képzeletét – minden új adat, amit a szondák hazaküldenek, egy kicsit közelebb visz ahhoz, hogy megértsük ezt a távoli, vörös világot. A
Oroszország virtuális

Oroszország virtuális drónharcterekre edzi a legénységet

A modern háborúk a pixelek világába költöztek. Oroszország hadserege most egy virtuális harctéren neveli a következő generáció drónpilótáit, amely valós időben integrálja a drónokat, robotokat, AI-elemeket és valós helyszínű szimulációkat. Az oroszországi
BMW iX3

Íme az elektromos jövő legfenntarthatóbb crossoverje

A BMW iX3 a márka eddigi legfenntarthatóbb sorozatgyártású modellje. Az új Neue Klasse platform mérnökei már az első lépéstől arra törekedtek, hogy minden szinten csökkentsék a környezeti terhelést: az anyagválasztástól az akkumulátorig,

Veszélyben a magánélet – mindent látni akar a YouTube

Újra az adatgyűjtés kiterjesztésével próbálkozik a big tech. Ezúttal a YouTube a ludas, éppen egy új AI-alapú korhatár-ellenőrző rendszer bevezetését tervezi, ahol egy szelfi alapján ellenőriznék a felhasználók életkorát. A vállalat szerint
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél