Régi álom válhat valóra: híddal köthetik össze Olaszországot és Szicíliát

2024.04.11.
Olvasási idő: 2 perc

A Szicíliát és az olasz csizmát összekötő híd felépítése már évezredek óta tervben van. Először a rómaiak vetették fel a 3,2 kilométeres híd ötletét, ami most valósággá válhat.

Évezredes álom válhat valóra

A hatalmas mérnöki projekt valóban megvalósulhat, köszönhetően Giorgia Meloni kormánya által 2023-ban elfogadott rendeletnek. A projektet 2022-ben, Matteo Salvini elevenítette fel közlekedésügyi miniszteri kinevezése után.

A tervek szerint Szicíliát és Olaszországot összekötő 3 kilométernél hosszabb híd építése több évbe telne és körülbelül 12 milliárd euróba kerülne. Ebből 4,5 milliárd csak a hídhoz, míg további 6,75 milliárd euró a két oldali infrastruktúra megteremtéséhez szükséges. Bár még egy kapavágás sem történt, 1965 óta csak a megvalósíthatósági tanulmányokra 1,2 milliárd eurónyi közpénzt költöttek.

Az építmény a tervek szerint 7,5-ös erejű földrengésnek és 300 km/órás szélnek is ellen tudna állni. Erre pedig szükség is lehet, mivel a tervezett építési terület kiemelt szeizmikus kockázatba van sorolva és egy 2021-es tanulmány szerint a Messinai-szoros tengerfenekén földrengés okozta törést találtak.

Megosztottság és nehézségek

Az összekötő híd ötletét először a rómaiak vetették fel és érdekes formában meg is valósították. Az írások szerint Metellus konzul Kr. e. 251-ben hordókat, fákat és csónakokat fűzött össze, hogy a szoroson átjuttasson több mint 100 harci elefántot. Azóta több terv is napvilágot látott és az emberek folyamatosan fantáziáltak a hídról, ami összeköti Olaszország „lábát” a „labdájával”.

Azonban komoly fejlemény nem történt, pedig az ötletet a történelem folyamán olyan vezetők is felvetették, mint a fasiszta diktátor Benito Mussolini, és a nemrég elhunyt médiacézár Silvio Berlusconi. 2006-ban egy olasz konzorcium meg is nyerte a híd építésének megtervezését, de Berlusconi kormányával karöltve a terv is elbukott. A következő miniszterelnök ugyanis környezetre veszélyesnek és pénzkidobásnak titulálta a projektet.

Csak Olaszországban lehet politikai csatát vívni egy híd körül

– jellemezte a vitás helyzetet Matteo Salvini.

Ahogy arról korábban részletesen beszámoltunk, az alagút ötlete is felmerült de ezt több okból elvetették. Abban viszont a többség egyetért, hogy az összeköttetést valamilyen módon meg kell oldani. Most pedig újra felcsillant a remény. De ha el is kezdődik az építkezés, a tisztviselők szerint csak a 2030-as évekre lehet kész. Addig maradnak a régi közlekedési módszerek. A Messinai-szoroson leggyakrabban repülővel és komppal lehet átkelni, bár Szicíliából közvetlenül Rómába és Nápolyba közlekedő vonattal is át lehet jutni, amely saját komppal közlekedik.

dozsaben

Jelenleg a Budapesti Corvinus Egyetemen tanulok, és aktív tagja vagyok egy szakkollégiumnak. Érdeklődési köröm széles skálán mozog: a nemzetközi gazdaságtantól a globális politikai folyamatokon át a politikai és társadalmi jelenségekig. A szerkesztőséghez 2023-ban csatlakoztam azzal a céllal, hogy közérthető, mégis mélyreható írásokon keresztül hozzam közelebb az összetettebb témákat az olvasókhoz.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél