A Pinterest vizuális felfedezésre invitál, miközben százmilliókat keres

2024.06.03.
Olvasási idő: 3 perc

A Pinterest egy 2010-ben alapított technológiai vállalat, amelyet arra terveztek, hogy a felhasználók számára inspirációt kínáljon különböző érdeklődési területeken. A lakberendezéssel, divattal, főzéssel és utazással kapcsolatos blog mára már több milliárd dolláros vállalattá nőtte ki magát, a részvényesek pedig százmillió dollárokat keresnek a kíváncsi felhasználókból.

A vállalat legutóbbi negyedéves jelentése szerint 740 millió dolláros bevételt termeltek mindamellett, hogy a globális felhasználói bázis hónapról hónapra új csúcsokat dönt. A Pinterest a digitális reklámiparban egyre csak fokozódó verseny ellenére áll helyet a legnagyobb brandekkel szemben.

A Pinterest küldetése

A közel 15 éves San Francisco-i tech-vállalat lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy felfedezzék és megosszák ötleteiket a napi tevékenységektől kezdve a hobbikon át a projektekig és eseményekig. A több mint félmilliárd globális felhasználóval rendelkező oldal felhasználói fotógyűjteményeket kínál tematikus elrendezésben, algoritmusa pedig személyre szabja a felhasználók hírfolyamait.

A Pinterest 2023 áprilisában partnerséget kötött az Amazonnal azzal a céllal, hogy a harmadik felek hirdetési keresletét kiterjessze platformjára. Ezzel el is érkeztünk a vállalat bevételszerző csatornájához, a hirdetésekhez, ugyanis a cég teljes bevétele a felhasználók hírfolyamában elhelyezett hirdetésekből származik. Ezt emelte az Amazon magasabb szintre azáltal, hogy fokozza a hirdetők teljesítményét és termékek széles skáláját kapcsolja össze a Pinterest-felhasználók igényeivel.

A digitális reklámipar kemény verseny

Annak ellenére, hogy a digitális reklámiparban olyan óriásvállalatok szerepelnek, mint a TikTok, az Instagram (Meta), a Snapchat, a Reddit vagy a Tumblr, a Pinterest 2022-es bevételei óta jelentős növekedésen ment keresztül. A globális reklámpiac 0,5%-os részesedéséért felelős vállalat célja a következő 3-5 évben a tartós növekedés és a jövedelmezőség felgyorsítása, melyet a millenniumi és Z generációs felhasználók megnyerésével lehet elérni.

2024 első negyedévében a Pinterest 23%-os bevételnövekedésről számolt be, ami elérte a 740 millió dollárt, ezzel együtt pedig az egy részvényre jutó nyereség elérte a 20 centet. A vállalat vezetői a legnagyobb növekedést Európában tapasztalták, ahol 27%-kal nőtt az árbevétel, az Egyesült Államokban és Kanadában ez a mutató 22%-kal nőtt, a világ többi részén pedig 25%-kal.

A Pinterest növekedése első sorban a felhasználóbázis növekedésében és az elérések számának a növekedésében rejlik. A globális szinten aktív havi felhasználók száma átlépte az 518 milliót, melyből kiemelkedett a világ többi része (16%) és Európa (10%). Az Észak-amerikai növekedés csupán 3% volt ilyen téren.

A Pinterest részvényének elemzése

Bill Ready vezérigazgató szerint ez a negyedév mérföldkő volt a vállalat számára, mivel 2021 óta a leggyorsabb bevételnövekedést tapasztalták és átlépték a félmilliárd aktív felhasználót is. A mesterséges intelligenciába és a vásárlási felületekbe való befektetések egyre inkább javítják a hirdetői megtérülést és a költségalapú teljesítményt is.

A negyedéves jelentést követően 18%-kal emelkedett a Pinterest részvényének, a NYSE: PINS-nek az árfolyama, ezzel pedig idén már 14,6%-os értéknövekedésben van a 41,50 dolláros részvény. Habár a 2021 februárjában elért történelmi csúcstól (89,15 dollár) még rendkívül messze van a vállalat, 2022 második fele óta stabil növekedési pályán mozognak, és ezt a fundamentális adatok is alátámasztják.

A Pinterest részvényárfolyamának alakulása heti grafikonon, forrás: TradingView

A Morningstar elemzése szerint nemcsak a vállalat mutatói mutatnak évről évre egyre jobb számokat, hanem a peer group-hoz viszonyított együtthatók is rendkívül meggyőzőek. A Pinterest egy részvényre jutó nyereségben (34,02), egy részvényre jutó árbevételben (8,76) és könyv szerinti értékben (9,01) is felülmúlja a Google-t és a Meta-t is, az elemzőcég szerint a PINS fair value-ja pedig 45 dollár körül található, vagyis a részvény kvázi tükrözi a cég teljesítményét.

Lelo

A Budapesti Corvinus Egyetemen végeztem pénzügy számvitel alapszakon, majd az Eötvös Lóránd Tudományegyetemen befektetéselemző mesterszakon. 2020 tavasza óta foglalkozom részvényekkel és kriptovalutákkal, a BitcoinBázis csapatához 2024 januárjában csatlakoztam, ahol első sorban technikai elemzéseket, kutatásokat és árfolyam-előrejelző modelleket készítek.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél