Az autógyártó óriás szerint a kínai elektromos autóktól rettegnek a világ politikusai

2024.06.11.
Olvasási idő: 2 perc

A BYD Co elnöke és alapítója, Wang Chuanfu pénteken kijelentette, hogy a külföldi politikusok „félnek” a kínai elektromos járművektől, például azoktól, amelyeket a BYD gyárt.

Világszerte erősödik a nyomás az elérhető árú elektromos járművek (EV) iránt, ami részben a kínai autógyártók egyre növekvő jelenlétének köszönhető. Például a BYD Co. Ltd. (BYDDY, BYDDF) jelentős előrelépéseket tett Európában és Mexikóban is a versenyképes áron kínált elektromos járműveivel, aggodalmat keltve a nyugati riválisaiban.

A Tesla Inc például valószínűleg ennek a piaci nyomásnak a hatására jelentette be, hogy 2025 második felében olcsóbb modelleket tervez bemutatni, míg a kaliforniai székhelyű Rivian Automotive (RIVN +1.82%) 2026 elején várhatóan piacra dobja 45 000 dollárért kínált R2 SUV-ját.

Mi is történt valójában?

Wang a kínai Csungkingban tartott ipari csúcstalálkozón mondott beszédében felszólította az elektromos járműipart, hogy készüljön a nagyobb versenyre az autóipar elektromos járművek felé való átállásának felgyorsítása érdekében.

„Sok példa van rá, hogy más országok politikusai aggódnak a kínai elektromos járművek miatt” – mondta Wang a jelentés szerint. A BYD Co elnöke úgy gondolja, hogy az aggodalom azonban Kína autóiparának erejét bizonyítja. – „Ha nem vagy elég erős, nem félnek tőled.”

Vámemelések és piaci verseny

A vezérigazgató megjegyzései azt követően hangzottak el, hogy a nyugati országok fontolóra veszik a Kínából importált elektromos autókra kivetett vámok növelését. Míg az Egyesült Államok május elején négyszeresére növelte a Kínából importált elektromos járművekre kivetett vámokat, több mint 100%-ra emelve azokat, hogy megvédje az amerikai autógyártókat, addig az EU jelenleg vizsgálja Kína támogatásait és fontolóra veszi a vámok emelését.

A BYD a Teslával versenyez

A BYD 2022 elején leállt a kizárólag belső égésű motorral működő autók gyártásával. Jelenleg plug-in hibrid és tisztán elektromos személygépkocsikat gyárt. 2023 utolsó negyedévében a BYD átvette az amerikai EV óriás Tesla helyét, mint a világ legnagyobb tisztán elektromos autó eladója. Azonban a Tesla visszaszerezte a címet 2024 első negyedévében, miután 386 810 akkumulátoros elektromos járművet szállított le, és ezzel felülmúlta a BYD BEV értékesítési volumenét, amely 300 114 egység volt.

2024 május végéig a kínai elektromos autógyártó közel 1,27 millió személygépkocsit értékesített világszerte, ami 27,1%-os növekedést jelent az előző évhez képest, beleértve 580 974 BEV-t és 685 960 PHEV-t.

Érdekelhet még: Ha Kína ismét engedélyezi a kriptovalutákat, annak beláthatatlan következménye lehet

GT

Tartalom- és szövegíróként, illetve fordítóként dolgozom, főleg az informatika, az üzleti etika és a vállalati képzések területén. Folyamatosan bővítem ismereteimet és alapos kutatást végzek, hogy a legnaprakészebb információkkal szolgálhassak cikkeimben.

Legfrissebb hírek

innováció

Civilizációk átka: Miért fullad ki minden aranykor?

A történelem során számos város és nemzet csillaga korán leáldozott, hiába voltak az innováció fénypontjai. Miért nem sikerül egyetlen helynek sem fenntartania hosszú távon kiemelkedő szerepét? Vajon valaha is sikerül kitörni Cardwell
arcfelismerés

Arcod a belépőd – de milyen árat fizetsz érte?

Hamarosan papíralapú beszállókártya és útlevél nélkül utazhatunk, hiszen az arcfelismerésnek hála, nem lesz többé szükség semmilyen dokumentumra. De mi jön ezután: kényelmes utazás vagy totális megfigyelés? Digitális útlevél, az arcod mint belépő

A Fehér Házban már a repülő autók és a Jetson család a téma

Donald Trump június 6-án rendeletet írt alá a repülő autók fejlesztésének megkezdéséről és a szabályozásuk enyhítéséről. Az amerikai elnök pénteken az amerikai drónfejlesztéssel és a szuperszonikus repülési technológiával kapcsolatos törvényeket írt alá,

Hová tűntek a dolgozó fiatalok Magyarországon?

Egyre gyakrabban merül fel a kérdés, miért tűnik úgy, hogy a fiatal felnőttek közül egyre kevesebben dolgoznak teljes állásban, mégis látszólag megvan mindenük? A jelenség nemcsak szociológiai, hanem generációs, pszichológiai és kulturális
hu_HUHungarian

Mielőtt továbblépnél