A Ford az autóival fogja figyelni és jelenteni a gyorshajtást

2024.08.21.
Olvasási idő: 2 perc

Azok számára, akik szeretnek gyorsabban menni, mint a megengedett sebességhatár, előbb-utóbb biztos egyre nehezebbé válik az élet. A hatalmas mennyiségű traffipax mellett egyre jobban érik az, hogy maguk az autók fogják megakadályozni a gyorshajtást. Vagy ami rosszabb, jelenteni a gyorshajtást, ahogy az most a Ford esetében felmerült. Ugyanis a cég olyan rendszert akar szabadalmaztatni, amely automatikusan jelentené a gyorshajtókat a rendőröknek. Amennyiben jóváhagyást kap a vállalat, a jövőbeni járműveik kamerái a rendőrséget is segíteni fogják. Mondjuk felmerül a kérdés, hogy ez mennyire tisztességes és egyáltalán, van-e ehhez joga a cégnek.

Még nem biztos, hogy megvalósul a Ford ijesztő szabadalma

Az amerikai Szabadalmi és Védjegyhivatal július 18-án tette közzé a Ford szabadalmi bejelentését, amelynek címe „Rendszerek és módszerek a sebességtúllépések észlelésére”. A szabadalom szerint a rendszer a Ford autókon elhelyezett érzékelők segítségével észlelné a sebességhatárt túllépő más járműveket. A Ford azt állítja, hogy az autók gyorshajtók elleni harcra való felhasználása megkönnyítené a rendőrök dolgát, mivel nem nekik kellene azonosítani a gyorshajtókat. És ezt a technológiát az önvezető autókba is be lehetne építeni, így azok is elvégezhetnék a rendőrség helyett a feladatot. Ha a rendszer gyorshajtáson kapna egy autót, aktiválná a kamerákat, hogy képeket készítsen, majd a képeket, GPS-adatokat és egyebeket elküldené a rendőrségnek. A rendőrség ezután döntene arról, hogy üldözni kell-e az autót, vagy bármilyen intézkedést kell-e tenni. De fontos megjegyezni, hogy ez csak egy szabadalmi kérelem, és még ha jóvá is hagyják, a Ford lehet, hogy sosem fogja megvalósítani. De az is lehet, hogy a Ford a rendőrségi járművekbe szeretne ilyen technológiát építeni.

Viszont ha tovább gondoljuk, az egész ötlet komoly kérdéseket vet fel a biztonsággal, a jogszerűséggel és egyáltalán, a jogossággal kapcsolatban. Emberek már találtak engedély nélküli GPS-nyomkövetőket az autóikban korábban, de hackerek kezébe kerültek egyes autótulajdonosok személyes adatai is. A biztosítótársaságok pedig a járművezetők tudta nélkül rögzített viselkedés alapján emelték a gépjárművezetők biztosítási díjait. Nem csoda, hogy a közösségi média és a fórumok forronganak. A kapcsolódó reddites témának rengeteg hozzászólója van és hát nem kell nagyon kiemelni, hogy a többség kritikusan vagy komikusan közelíti meg a szabadalmat. Egyesek már vizionálnak előfizetéses szolgáltatásokat is, amikor a célba megérkezéskor borravalót kell fizetni. Persze a felháborodóknak tisztában kell lenni azzal, hogy már nagyon régóta van a legtöbb autóban eseményadat-rögzítő (EDR) azaz fekete doboz. Ezt a nyomozók vagy biztosítótársaságok használhatják fel egy baleset okainak meghatározására. Olyan adatokat rögzít, mint a fékhasználat, a gázpedál állás vagy éppen a biztonsági öv használata.

Tomasito

Leginkább a technológiai és tudományos témák mozgatnak meg, főleg a blokkláncok és a kriptovaluták technológiai háttere, a valós felhasználási esetek valamint a privacy kapcsán felmerülő lehetőségek érdekelnek. Pénzügy-IT háttérrel bírok, a kriptovaluták mellett elég sok különféle területen építettem tapasztalatot.

Legfrissebb hírek

ózonlyuk

Eltűnhet az ózonlyuk? Meglepő fordulat az égbolton

Az ózonréteg lassú, de biztos gyógyulása figyelhető meg. Az eddigi elképzelések, miszerint az ózonréteg menthetetlen, megdőlni látszik, hála a Montreal Protocolnak. Amikor az emberiség először ébredt rá arra, hogy bizonyos szintetikus gázok

Mielőtt továbblépnél